Možná jste si všimli, že se na této stránce u popisů předmětů, charakteristik ap. používají výhradně anglické výrazy, které naleznete ve hře. Je to kvůli vyšší autentičnosti a přesnosti. Nicméně majitelé češtiny do Diabla 2 nebo začínající hráči neznající anglický jazyk by s tím mohli mít problémy, a proto vznikl tento slovníček! Měla by tu být stručná charakteristika všech anglických výrazů, zejména z oblasti vlastností předmětů. Pokud byste našli nějaký výraz, který jsme vynechali, pošlete nám ho e-mailem a my ho sem přidáme!
Základní pojmy: |
---|
Character
| Herní postava Diabla 2.
|
---|
Gold
| Zlato. Asi není třeba dále vysvětlovat...
|
---|
Stash
| Vaše osobní truhla ve městě.
|
---|
Level
| Úroveň postavy, čím vyšší, tím je postava silnější.
|
---|
Experience
| Zkušenost vaší postavy, kterou získáváte za zabíjení monster. Potřebná pro postup na vyšší Level.
|
---|
Resistances
| Hodnoty určují odolnost vaší postavy vůči elementární magii.
|
---|
Inventory
| Inventář postavy, v podstatě batoh, v němž skladujete nalezené a potřebné věci.
|
---|
Scrolls
| Svitky vyvolávající jednorázově nějaký efekt (Identify nebo Town Portal).
|
---|
Tomes
| Kniha, která pojme až 20 svitků jednoho typu a zabere méně místa v inventáři.
|
---|
Waypoint
| Veřejně dostupný teleport do určité lokace. Slouží též jako jakási forma Save.
|
---|
Hirelings
| Bojovníci, které si najímáte ve městě a oni bojují po vašem boku (v Expansion Setu je můžete i vybavit).
|
---|
Difficulty
| Obtížnost hry, po zabití Baala přejdete na vyšší (normal -> nightmare -> hell).
|
---|
Damage
| Hodnota poškození, jež způsobíte zbraní nebo kouzlem nepříteli. Většinou se zobrazuje v rozmezí dvou čísel, přičemž Maximum Damage je nejvyšší možné číslo, Minimum Damage je nejnižší.
|
---|
Melee Damage
| Damage způsobený zbraní na blízko, útočník musí být hned vedle svého cíle.
|
---|
Ranged Damage
| Damage způsobený na dálku lukem, kuší nebo kouzlem.
|
---|
Magic Damage
| Elementární Damage způsobený nejčastěji kouzlem, ale i zbraní.
|
---|
Physical Damage
| Damage způsobený fyzicky, zbraní na blízko nebo na dálku.
|
---|
Attack Rating
| Útočná hodnota, určuje šanci zasáhnutí nepřítele. Tato šance je také závislá na Defense nepřítele.
|
---|
Defense
| Obranná hodnota, určuje šanci ubránění se útoku nepřítele. Tato šance je také závislá na Attack Rating nepřítele.
|
---|
Quest
| Úkol, který byste měli splnit. Většinou za něj dostanete odměnu a zadává ho nějaké NPC.
|
---|
NPC
| Non-Playing Character, postava, s níž si můžete povídat, obchodovat ap., ovšem ona se sama nijak aktivně nezapojuje do hry. Nachází se většinou ve městech.
|
---|
Skills
| Schopnost nebo kouzlo vaší postavy. Můžete ho trénovat na vyšší Level.
|
---|
Casting Delay
| Prodleva bývající u silnějších Skillů. Po použití schopnosti musíte počkat dobu, jakou určuje Casting Delay, než ji budete moci opět použít.
|
---|
Mana Cost
| Cena v Maně za použití schopnosti.
|
---|
Shrine
| Oltář, po jehož aktivaci získáte nějaký bonus, nebo naopak nějaký postih.
|
---|
Immune
| Pokud je nepřítel Immune vůči nějakému živlu, nezraňují ho žádné schopnosti na této bázi.
|
---|
Singleplayer
| Hra jednoho hráče.
|
---|
Multiplayer
| Hra více hráčů po síti.
|
---|
Battle.net
| Služba poskytovaná Blizzardem, po níž můžete hrát lehce hrát na internetu.
|
---|
Realm
| Typ Battle.netu, pravděpodobně nejzábavnější. Postavy se ukládají na server Blizzardu a vy můžete hrát jen online.
|
---|
Party
| Spojenectví několika hráčů v multiplayeru. Hráči v partě si pomáhají, společně plní Questy a zabíjejí potvory.
|
---|
Screenshot
| Obrázek ze hry získaný pomocí klávesy Print Screen.
|
---|
Atributy předmětů: |
---|
Items
| Předměty.
|
---|
Armor
| Zbroj.
|
---|
Weapons
| Zbraně.
|
---|
Melee Weapons
| Zbraně působící na blízko - meče, sekery, palice ap.
|
---|
Missile Weapons
| Zbraně působící na dálku - luky a kuše.
|
---|
Throwing Weapons
| Zbraně, které házíte. Jsou to Javelins, a pak různé házecí nože a sekery.
|
---|
Required Level
| Level postavy potřebný pro nošení předmětu.
|
---|
Required Strength
| Síla (Strength) potřebná pro nošení předmětu.
|
---|
Required Dexterity
| Obratnost (Dexterity) potřebná pro nošení předmětu.
|
---|
Durability
| Odolnost předmětu, která se používáním snižuje. Klesne-li na 0, nemůžete předmět nosit, dokud ho neopravíte. Durability se dá doplnit na maximum opravou ve městě u kováře
|
---|
Quantity
| U Throwing Weapons určuje počet zbraní ve svazku.
|
---|
Socket
| Volné místo v předmětu, do něhož můžete vložit Gem, Jewel nebo Rune.
|
---|
Based on Character Level
| Velikost bonusu přidávaného předmětem je závislá na Levelu vaší postavy.
|
---|
Strength
| Síla postavy, určuje velikost vašeho Melee Damage a zbroje či zbraně, které můžete nosit.
|
---|
Dexterity
| Obratnost postavy, určuje velikost Ranged Damage a zbraně, které můžete nosit.
|
---|
Vitality
| Atribut určující počet Life vaší postavy.
|
---|
Energy
| Atribut určující počet Many vaší postavy.
|
---|
Life
| Životní energie, klesne-li na 0, jste mrtví.
|
---|
Mana
| Magická energie, je potřebná při používání skillů a kouzel. Pomalu se doplňuje.
|
---|
Stamina
| Výdrž vaší postavy při běhu, pokud klesne na 0, nemůžete už běžet, ale pouze jít.
|
---|
Deadly Strike
| Šance, že dáte za jeden zásah dvojitý Damage. Hodnoty všech předmětů se většinou sčítají.
|
---|
Open Wounds
| Potvora po zásahu krvácí, což jí neustále ubírá Life.
|
---|
Crushing Blow
| Šance na ubrání 50% Life nepřítele jednou ranou. Bonusy se opět většinou sčítají. Pro Ranged Weapons je šance snížena na polovinu.
|
---|
Replenish Life
| Díky této schopnosti získáváte pomalu zpět ztracené Life, rychlost přibývání závisí na přidávané hodnotě.
|
---|
Mana Regeneration
| Určuje rychlost znovudoplňování Many.
|
---|
Chance to Block
| Vyjadřuje šanci na vyblokování nepřátelského útoku štítem. Maximální hodnota je 75%.
|
---|
Light Radius
| Čím vyšší máte Light Radius, tím je světelný kruh okolo vaší postavy jasnější a vy trochu lépe vidíte.
|
---|
Damage Taken Goes Mana
| Určité procento z Damage, který dostanete, je překonvertováno na Manu.
|
---|
Mana after Each Kill
| Po zabití libovolné potvory získáte daný počet Many (musíte provést smrtící úder).
|
---|
+ Fire Skills
| Přidává všem postavám k jejich Fire Skillům. Jsou to kouzelničiny Fire Spells, amazonky Fire, Explosive a Immolation Arrow, paladinův Holy Fire, druidova Firestorm, Fire Claws, Molten Boulder, Fissure, Volcano, Armageddon a assassinčiny Fists of Fire, Fire Blast, Wake of Fire i Wake of Inferno.
|
---|
Better Chance of Getting Magic Items
| Zvyšuje šanci na vypadnutí vzácného předmětu ze zabité potvory nebo z truhly. Pozor, máte-li 100%, nedostáváte pokaždé skvělý předmět, pouze se tato šance na nalezení něčeho dobrého zvýší o 100%!
|
---|
Hit Causes Monster to Flee
| Po zasáhnutí potvory je určitá šance, že se obrátí na útěk přímo od vás.
|
---|
Poison Length Reduced
| Doba, po kterou na vás působí jed (Poison), je snížena o daná procenta.
|
---|
Life Stolen per Hit
| Pokud způsobíte nějakou svojí zbraní Damage, zvýší se vám Life o dané procento z výsledné hodnoty útoku (působí pouze dáváte-li Physical Damage).
|
---|
Mana Stolen per Hit
| Pokud způsobíte nějakou svojí zbraní Damage, zvýší se vám Mana o dané procento z výsledné hodnoty útoku (působí pouze dáváte-li Physical Damage).
|
---|
Faster Hit Recovery
| Doba, po kterou se vzpamatováváte, když jste zasáhnuti nějakou zbraní (Stun), je zkrácena o danou procentuelní hodnotu.
|
---|
Damage Reduced
| Physical Damage mířený na vaší osobu je redukován o danou hodnotu.
|
---|
Magic Damage Reduced
| Magic Damage mířený na vaší osobu je redukován o danou hodnotu.
|
---|
Extra Gold from Monsters
| Z vámi zabitých potvor padá více peněz.
|
---|
Faster Cast Rate
| Svá kouzla a očarování kouzlíte o daný počet procent rychleji.
|
---|
Attacker Takes Damage
| Pokud na vás někdo zaútočí, bude zraněn o daný počet Damage.
|
---|
-% Requirements
| Podmínky pro používání předmětu (Strength a Dexterity) jsou výrazně sníženy.
|
---|
Faster Run/Walk
| Vaše postava běhá i chodí daleko rychleji.
|
---|
Knockback
| Při útoku se zbraní odhodíte svoji oběť nazpět, čímž získáte dostatek šasu k provedení dalšího útoku.
|
---|
Ignores Target's Defense
| Při počítání šance zásahu se Defense nepřítele sníží na 0. V praxi sice nezasáhnete pokaždé, ovšem šance je velmi vysoká.
|
---|
Prevent Monster Heal
| Zasáhnuté monstrum se nebude dál léčit (všechny potvory se sami léčí, na hell obtížnosti celkem rychle).
|
---|
Half Freeze Duration
| Délka působení kouzel na bázi ledu je snížena o polovinu.
|
---|
Indestructible
| Předmětu neubývá Durability, tudíž nemůže být zničen a nemusí být opravován.
|
---|
Enhanced Defense
| Defense brnění je zvýšena o dané procento.
|
---|
Enhanced Damage
| Damage zbraně je zvýšen o dané procento.
|
---|
Damage to Undead
| Bojujete-li proti potvorám typu Undead, dávate více Damage.
|
---|
Damage to Demons
| Bojujete-li proti potvorám typu Demon, dávate více Damage.
|
---|
Increased Attack Speed
| Váš útok pomocí zbraně na blízko nebo na dálku je rychlejší.
|
---|
All Skill Levels
| Level všech vašich Skillů je zvýšen o danou hodnotu.
|
---|
All Resistances
| Vaše Resistances pro všem živlům se zvednou a budou silnější.
|
---|
Cannot Be Frozen
| Vaše postava nemůže být zmrazena.
|
---|
Slows Target
| Cíl vašeho útoku je zpomalen o danou procentuelní hodnotu. Zmodrá, jakoby byl zasažen ledovým kouzlem, ovšem ve skutečnosti má jen zpomalenou chůzi a rychlost útoku.
|
---|
Piercing Attack
| Útočíte-li luke, kuší nebo Javeliny, váš projektil projde zasaženým nepřítelem a má šanci zranit i někoho jiného, kdo mu stojí v cestě.
|
---|
Adds Damage
| K vašemu útoku přidá danou hodnotu Damage (může být Physical, ale i Magic).
|
---|
Chance to Cast When Struck
| Šance, že sami od sebe zakouzlíte daný Skill na určeném Levelu, pokud budete zasaženi nepřítelem.
|
---|
Chance to Cast On Attack
| Šance, že sami od sebe zakouzlíte daný Skill na určeném Levelu, pokud útočíte na nepřítele.
|
---|
Faster Block Rate
| Rychlost vyblokování útoku vaším štítem je rychlejší.
|
---|
Defense vs. Melee
| Zvyšuje vaši Defense o danou hodnotu, pokud je na vás veden útok na blízko.
|
---|
Defense vs. Missile
| Zvyšuje vaši Defense o danou hodnotu, pokud jde na vás střela z dálky (nefunguje na kouzla).
|
---|
Absorb
| Určité procento z Damage, který dostanete od daného živlu, přemění na Life. To znamená, že máte-li 20% Fire Absorb, je to v podstatě totéž jako 40% Fire Resistance, ovšem Absorb není narozdíl od Resistance omezen limitem 75%!
|
---|
Replenishes Quantity
| Vyskytuje se u některých Throwing Weapons. Počet zbraní ve svazku se pomalu sám od sebe doplňuje.
|
---|
Hit Blinds Target
| Zásah potvoru na čas oslepí a otupí její smysly.
|
---|
Hit Freezes Target
| Po zásahu potvory máte určitou šanci, že ji zmrazíte. Tato šance záleží na tom, jak moc se vás Level liší od Levelu potvory. Doba trvání může být od 1 do 10 sekund.
|
---|