Slovníček |
Možná jste si všimli, že se na této stránce u popisů předmětů, charakteristik ap. používají výhradně anglické výrazy, které naleznete ve hře. Je to kvůli vyšší autentičnosti a přesnosti. Nicméně majitelé češtiny do Diabla 2 nebo začínající hráči neznající anglický jazyk by s tím mohli mít problémy, a proto vznikl tento slovníček! Měla by tu být stručná charakteristika všech anglických výrazů, zejména z oblasti vlastností předmětů. Pokud byste našli nějaký výraz, který jsme vynechali, pošlete nám ho e-mailem a my ho sem přidáme!
Základní pojmy: | |
---|---|
Character | Herní postava Diabla 2. |
Gold | Zlato. Asi není třeba dále vysvětlovat... |
Stash | Vaše osobní truhla ve městě. |
Level | Úroveň postavy, čím vyšší, tím je postava silnější. |
Experience | Zkušenost vaší postavy, kterou získáváte za zabíjení monster. Potřebná pro postup na vyšší Level. |
Resistances | Hodnoty určují odolnost vaší postavy vůči elementární magii. |
Inventory | Inventář postavy, v podstatě batoh, v němž skladujete nalezené a potřebné věci. |
Scrolls | Svitky vyvolávající jednorázově nějaký efekt (Identify nebo Town Portal). |
Tomes | Kniha, která pojme až 20 svitků jednoho typu a zabere méně místa v inventáři. |
Waypoint | Veřejně dostupný teleport do určité lokace. Slouží též jako jakási forma Save. |
Hirelings | Bojovníci, které si najímáte ve městě a oni bojují po vašem boku (v Expansion Setu je můžete i vybavit). |
Difficulty | Obtížnost hry, po zabití Baala přejdete na vyšší (normal -> nightmare -> hell). |
Damage | Hodnota poškození, jež způsobíte zbraní nebo kouzlem nepříteli. Většinou se zobrazuje v rozmezí dvou čísel, přičemž Maximum Damage je nejvyšší možné číslo, Minimum Damage je nejnižší. |
Melee Damage | Damage způsobený zbraní na blízko, útočník musí být hned vedle svého cíle. |
Ranged Damage | Damage způsobený na dálku lukem, kuší nebo kouzlem. |
Magic Damage | Elementární Damage způsobený nejčastěji kouzlem, ale i zbraní. |
Physical Damage | Damage způsobený fyzicky, zbraní na blízko nebo na dálku. |
Attack Rating | Útočná hodnota, určuje šanci zasáhnutí nepřítele. Tato šance je také závislá na Defense nepřítele. |
Defense | Obranná hodnota, určuje šanci ubránění se útoku nepřítele. Tato šance je také závislá na Attack Rating nepřítele. |
Quest | Úkol, který byste měli splnit. Většinou za něj dostanete odměnu a zadává ho nějaké NPC. |
NPC | Non-Playing Character, postava, s níž si můžete povídat, obchodovat ap., ovšem ona se sama nijak aktivně nezapojuje do hry. Nachází se většinou ve městech. |
Skills | Schopnost nebo kouzlo vaší postavy. Můžete ho trénovat na vyšší Level. |
Casting Delay | Prodleva bývající u silnějších Skillů. Po použití schopnosti musíte počkat dobu, jakou určuje Casting Delay, než ji budete moci opět použít. |
Mana Cost | Cena v Maně za použití schopnosti. |
Shrine | Oltář, po jehož aktivaci získáte nějaký bonus, nebo naopak nějaký postih. |
Immune | Pokud je nepřítel Immune vůči nějakému živlu, nezraňují ho žádné schopnosti na této bázi. |
Singleplayer | Hra jednoho hráče. |
Multiplayer | Hra více hráčů po síti. |
Battle.net | Služba poskytovaná Blizzardem, po níž můžete hrát lehce hrát na internetu. |
Realm | Typ Battle.netu, pravděpodobně nejzábavnější. Postavy se ukládají na server Blizzardu a vy můžete hrát jen online. |
Party | Spojenectví několika hráčů v multiplayeru. Hráči v partě si pomáhají, společně plní Questy a zabíjejí potvory. |
Screenshot | Obrázek ze hry získaný pomocí klávesy Print Screen. |
Atributy předmětů: | |
---|---|
Items | Předměty. |
Armor | Zbroj. |
Weapons | Zbraně. |
Melee Weapons | Zbraně působící na blízko - meče, sekery, palice ap. |
Missile Weapons | Zbraně působící na dálku - luky a kuše. |
Throwing Weapons | Zbraně, které házíte. Jsou to Javelins, a pak různé házecí nože a sekery. |
Required Level | Level postavy potřebný pro nošení předmětu. |
Required Strength | Síla (Strength) potřebná pro nošení předmětu. |
Required Dexterity | Obratnost (Dexterity) potřebná pro nošení předmětu. |
Durability | Odolnost předmětu, která se používáním snižuje. Klesne-li na 0, nemůžete předmět nosit, dokud ho neopravíte. Durability se dá doplnit na maximum opravou ve městě u kováře |
Quantity | U Throwing Weapons určuje počet zbraní ve svazku. |
Socket | Volné místo v předmětu, do něhož můžete vložit Gem, Jewel nebo Rune. |
Based on Character Level | Velikost bonusu přidávaného předmětem je závislá na Levelu vaší postavy. |
Strength | Síla postavy, určuje velikost vašeho Melee Damage a zbroje či zbraně, které můžete nosit. |
Dexterity | Obratnost postavy, určuje velikost Ranged Damage a zbraně, které můžete nosit. |
Vitality | Atribut určující počet Life vaší postavy. |
Energy | Atribut určující počet Many vaší postavy. |
Life | Životní energie, klesne-li na 0, jste mrtví. |
Mana | Magická energie, je potřebná při používání skillů a kouzel. Pomalu se doplňuje. |
Stamina | Výdrž vaší postavy při běhu, pokud klesne na 0, nemůžete už běžet, ale pouze jít. |
Deadly Strike | Šance, že dáte za jeden zásah dvojitý Damage. Hodnoty všech předmětů se většinou sčítají. |
Open Wounds | Potvora po zásahu krvácí, což jí neustále ubírá Life. |
Crushing Blow | Šance na ubrání 50% Life nepřítele jednou ranou. Bonusy se opět většinou sčítají. Pro Ranged Weapons je šance snížena na polovinu. |
Replenish Life | Díky této schopnosti získáváte pomalu zpět ztracené Life, rychlost přibývání závisí na přidávané hodnotě. |
Mana Regeneration | Určuje rychlost znovudoplňování Many. |
Chance to Block | Vyjadřuje šanci na vyblokování nepřátelského útoku štítem. Maximální hodnota je 75%. |
Light Radius | Čím vyšší máte Light Radius, tím je světelný kruh okolo vaší postavy jasnější a vy trochu lépe vidíte. |
Damage Taken Goes Mana | Určité procento z Damage, který dostanete, je překonvertováno na Manu. |
Mana after Each Kill | Po zabití libovolné potvory získáte daný počet Many (musíte provést smrtící úder). |
+ Fire Skills | Přidává všem postavám k jejich Fire Skillům. Jsou to kouzelničiny Fire Spells, amazonky Fire, Explosive a Immolation Arrow, paladinův Holy Fire, druidova Firestorm, Fire Claws, Molten Boulder, Fissure, Volcano, Armageddon a assassinčiny Fists of Fire, Fire Blast, Wake of Fire i Wake of Inferno. |
Better Chance of Getting Magic Items | Zvyšuje šanci na vypadnutí vzácného předmětu ze zabité potvory nebo z truhly. Pozor, máte-li 100%, nedostáváte pokaždé skvělý předmět, pouze se tato šance na nalezení něčeho dobrého zvýší o 100%! |
Hit Causes Monster to Flee | Po zasáhnutí potvory je určitá šance, že se obrátí na útěk přímo od vás. |
Poison Length Reduced | Doba, po kterou na vás působí jed (Poison), je snížena o daná procenta. |
Life Stolen per Hit | Pokud způsobíte nějakou svojí zbraní Damage, zvýší se vám Life o dané procento z výsledné hodnoty útoku (působí pouze dáváte-li Physical Damage). |
Mana Stolen per Hit | Pokud způsobíte nějakou svojí zbraní Damage, zvýší se vám Mana o dané procento z výsledné hodnoty útoku (působí pouze dáváte-li Physical Damage). |
Faster Hit Recovery | Doba, po kterou se vzpamatováváte, když jste zasáhnuti nějakou zbraní (Stun), je zkrácena o danou procentuelní hodnotu. |
Damage Reduced | Physical Damage mířený na vaší osobu je redukován o danou hodnotu. |
Magic Damage Reduced | Magic Damage mířený na vaší osobu je redukován o danou hodnotu. |
Extra Gold from Monsters | Z vámi zabitých potvor padá více peněz. |
Faster Cast Rate | Svá kouzla a očarování kouzlíte o daný počet procent rychleji. |
Attacker Takes Damage | Pokud na vás někdo zaútočí, bude zraněn o daný počet Damage. |
-% Requirements | Podmínky pro používání předmětu (Strength a Dexterity) jsou výrazně sníženy. |
Faster Run/Walk | Vaše postava běhá i chodí daleko rychleji. |
Knockback | Při útoku se zbraní odhodíte svoji oběť nazpět, čímž získáte dostatek šasu k provedení dalšího útoku. |
Ignores Target's Defense | Při počítání šance zásahu se Defense nepřítele sníží na 0. V praxi sice nezasáhnete pokaždé, ovšem šance je velmi vysoká. |
Prevent Monster Heal | Zasáhnuté monstrum se nebude dál léčit (všechny potvory se sami léčí, na hell obtížnosti celkem rychle). |
Half Freeze Duration | Délka působení kouzel na bázi ledu je snížena o polovinu. |
Indestructible | Předmětu neubývá Durability, tudíž nemůže být zničen a nemusí být opravován. |
Enhanced Defense | Defense brnění je zvýšena o dané procento. |
Enhanced Damage | Damage zbraně je zvýšen o dané procento. |
Damage to Undead | Bojujete-li proti potvorám typu Undead, dávate více Damage. |
Damage to Demons | Bojujete-li proti potvorám typu Demon, dávate více Damage. |
Increased Attack Speed | Váš útok pomocí zbraně na blízko nebo na dálku je rychlejší. |
All Skill Levels | Level všech vašich Skillů je zvýšen o danou hodnotu. |
All Resistances | Vaše Resistances pro všem živlům se zvednou a budou silnější. |
Cannot Be Frozen | Vaše postava nemůže být zmrazena. |
Slows Target | Cíl vašeho útoku je zpomalen o danou procentuelní hodnotu. Zmodrá, jakoby byl zasažen ledovým kouzlem, ovšem ve skutečnosti má jen zpomalenou chůzi a rychlost útoku. |
Piercing Attack | Útočíte-li luke, kuší nebo Javeliny, váš projektil projde zasaženým nepřítelem a má šanci zranit i někoho jiného, kdo mu stojí v cestě. |
Adds Damage | K vašemu útoku přidá danou hodnotu Damage (může být Physical, ale i Magic). |
Chance to Cast When Struck | Šance, že sami od sebe zakouzlíte daný Skill na určeném Levelu, pokud budete zasaženi nepřítelem. |
Chance to Cast On Attack | Šance, že sami od sebe zakouzlíte daný Skill na určeném Levelu, pokud útočíte na nepřítele. |
Faster Block Rate | Rychlost vyblokování útoku vaším štítem je rychlejší. |
Defense vs. Melee | Zvyšuje vaši Defense o danou hodnotu, pokud je na vás veden útok na blízko. |
Defense vs. Missile | Zvyšuje vaši Defense o danou hodnotu, pokud jde na vás střela z dálky (nefunguje na kouzla). |
Absorb | Určité procento z Damage, který dostanete od daného živlu, přemění na Life. To znamená, že máte-li 20% Fire Absorb, je to v podstatě totéž jako 40% Fire Resistance, ovšem Absorb není narozdíl od Resistance omezen limitem 75%! |
Replenishes Quantity | Vyskytuje se u některých Throwing Weapons. Počet zbraní ve svazku se pomalu sám od sebe doplňuje. |
Hit Blinds Target | Zásah potvoru na čas oslepí a otupí její smysly. |
Hit Freezes Target | Po zásahu potvory máte určitou šanci, že ji zmrazíte. Tato šance záleží na tom, jak moc se vás Level liší od Levelu potvory. Doba trvání může být od 1 do 10 sekund. |