Zde je seznam a popis všech Curses Skillů, které může používat Necromancer. Kromě této skupiny patří do Nekromancerova arsenálu Summoning Spells a Poison and Bone Spells.
Curses jsou kletby, kterými nekromant dokáže očarovat nepřítele, a tak mu způsobit buď zredukování jeho atributů a schopností. Ať už má ale Curse jakýkoli účinek, vždy zvýhodňuje nekromancera a jeho společníky vůči ostatním. Asi jediná obecná věc, která se dá říci o Curses je ta, že každý nepřítel může mít na sobě pouze 1 aktivní Curse. Většina z kleteb se dá překouzlit na jinou kletbu, takže je můžete podle vývoje bitvy měnit. Efekty Curses se nesčítají, ani když je na nepřítele zakouzlíte třeba desetkrát.
[ Amplify Damage | Dim Vision | Weaken | Iron Maiden | Terror ]
[ Confuse | Life Tap | Attract | Decrepify | Lower Resist ]
|
Amplify Damage
Potřebný level: 1
Podmínky: žádné
|
"Tato ošidně mocná kletba rychle zvětšuje stáří a rozklad každého zranění. Běžné údery protnou maso a vytnou zvláště zlé rány, jež hnisají a pálí."
Amplify Damage očaruje skupinu nepřátel a zníží jejich Physical Resistances o 100%. V praxi to znamená, že potvůrky dostávají dvojnásobný damage od fyzických útoků (tedy ne od kouzel). Jediné potvory, na které efekt tohoto kouzla nefunguje, jsou ty s vlastností Immune Psychical. Amplify Damage vám také zvyšuje damage kouzla Corpse Explosion, jež dává 50% Fire Damage a 50% Psychical Damage. Z toho vyplývá, že monstru očarovanému Amplify Damage může dát damage rovnající se až 150% Life mrtvoly, což je naprosto smrtící.
Všechny tyto vlastnosti z Amplify Damage dělají ještě spolu s Iron Maiden nejlepší Curse nekromancera. Dobře se dá Amplify Damage použít, pokud chcete někoho rychle zabít a máte mnoho Minions a silného najmutého barbara. Pokud ovšem dává protivník dohromady více Psychical Damage než vy a vaši společníci, je lepší použít Iron Maiden. Na nepřátele, kteří jenom kouzlí a neútočí nablízko, se vyplatí pouze Amplify Damage (např. na Succubus, Oblivion Knights, Skeleton Mage či na duelech proti kouzelnici). A pokud hrajete multiplayer v partě se silným barbarem či Shape-Shifting druidem, co budete usilovně kouzlit na nepřátele? No přece Amplify Damage... Ale i přes tyto klady stačí do Amplify Damage vrazit jen 1 Skill Point, neboť damage se s vyššími levely nezvyšuje!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 4
|
Radius (yardy):
| 2
| 2.6
| 3.3
| 4
| 4.6
| 5
| 6
| 6.6
| 7.3
| 8
| 8.6
| 9.3
| 10
| 10.6
| 11.3
| 12
| 12.6
| 13.3
| 14
| 14.6
|
Duration (seconds):
| 8
| 11
| 14
| 17
| 20
| 23
| 26
| 29
| 32
| 35
| 38
| 41
| 44
| 47
| 50
| 53
| 56
| 59
| 62
| 65
|
Physical Resistance:
| -100%
|
|
Dim Vision
Potřebný level: 6
Podmínky: žádné
|
"Tato kletba, zatracující nepřítele do temnoty jeho vlastního zla, obklopí zasaženého sférou dokonalé tmy a tichy, což ho oslepí. To dovoluje nekromantovi a jeho oddílu nepozorovaně proklouznout nebo manévrovat v těsné blízkosti nepřítele a zvýšit tak účinnost útoku."
Toto kouzlo zmenšuje dosah smyslů a vidění nepřátelských potvor. Použitelné je to například na lučištnické potvory nebo potvory s nepříjemnou magií, protože se do vás na větší vzdálenost nebudou moci trefit. Také pokud toto očarování zakouzlíte na potvoru pohybující se k vám, ta bude pokračovat stejným směrem, i když vás nebude vidět, a proto pokud uhnete, mine vás. Bohužel to nefunguje na Bosse, Unique Monsters a jiné hráče a navíc existuje mnoho lepších očarování, tudíž to podle mě není moc šťastná volba.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 9
|
Radius (yardy):
| 2.6
| 3.3
| 4
| 4.6
| 5
| 6
| 6.6
| 7.3
| 8
| 8.6
| 9.3
| 10
| 10.6
| 11.3
| 12
| 12.6
| 13.3
| 14
| 14.6
| 15.3
|
Duration (seconds):
| 7
| 9
| 11
| 13
| 15
| 17
| 19
| 21
| 23
| 25
| 27
| 29
| 31
| 33
| 35
| 37
| 39
| 41
| 43
| 45
|
|
Weaken
Potřebný level: 6
Podmínky: žádné
|
"Tato kletba umožňuje nekromantovi vysávat sílu z nepřítele. Nepřátele to oslabí tak, že jejich údery ztratí většinu účinnosti."
Weaken snižuje Physical Damage, který bude dávat očarovaný nepřítel, na třetinu, takže vy a vaši společníci nebudete tolik zraňováni. Mohlo by se to hodit na nějaké silné "damage" bosse (Duriel) nebo na duely třeba s barbarem. Bohužel se však budete muset díky Weaken vzdát Iron Maiden, která mi přece jen přijde v takovýchto situacích účinnější.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 4
|
Radius (yardy):
| 6
| 6.6
| 7.3
| 8
| 8.6
| 9.3
| 10
| 10.6
| 11.3
| 12
| 12.6
| 13.3
| 14
| 14.6
| 15.3
| 16
| 16.6
| 17.3
| 18
| 18.6
|
Duration (seconds):
| 14
| 16.4
| 18.8
| 21.2
| 23.6
| 26
| 28.4
| 30.8
| 33.2
| 35.6
| 38
| 40.4
| 42.8
| 45.2
| 47.6
| 50
| 52.4
| 54.8
| 57.2
| 59.6
|
Target's Damage:
| -33%
|
"Toto kouzlo tvora očaruje, odsoudí ho přijímat všechnu bolest, jíž způsobí ostatním. Čím větší bude dovednost nekromanta, tím větších muk se oběť dočká za své nekalé skutky."
Iron Maiden je jedno z nejlepších Curse, protože vám umožní s dostatkem Minions rychle zabít jakéhokoli nepřítele. Pokud očarované monstrum zraní nablízko vás nebo vaše společníky, dostane zpět do sebe několikanásobně zvětšený damage, než kterým útočilo. To znamená pokud máte Iron Maiden na 13. levelu a potvora vás zranila za 100 damage, Iron Maiden jí automaticky nadělí 500 damage. Skvěle to funguje, když nepřátelským potvorám nastavíte Skeletony, Golemy (zvláště Blood Golem, se kterým funguje známé kombo) či Revivy a oni se zabíjejí o ně. Stejný efekt má Bone Armor, Bone Wall či Bone Prison, nepřátelé zběsile buší do kostí, zraňují sami sebe a vy si v klidu stojíte opodál.
Iron Maiden je ideální proti bossům a nepřátelům s velkým damage (Hephasto, Smith), kteří se velmi rychle zabijí o vaše Miniony. Toto očarování zraňuje i Flayery s foukačkami ve 3. aktu, i když útočí nadálku. Bohužel na nightmare a hell obtížnosti se efekt Iron Maiden snižuje, na duelech proti jiným hráčům je efekt snížen dokonce na desetinu, ale i přesto vám doporučuji si toto kouzlo vytrénovat na co nejvyšší level!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 5
|
% vrácených Damage:
| 200
| 225
| 250
| 275
| 300
| 325
| 350
| 375
| 400
| 425
| 450
| 475
| 500
| 525
| 550
| 575
| 600
| 625
| 650
| 675
|
Duration (seconds):
| 12
| 14.4
| 16.8
| 19.2
| 21.6
| 24
| 26.4
| 28.8
| 31.2
| 33.6
| 36
| 38.4
| 40.8
| 43.2
| 45.6
| 48
| 50.4
| 52.8
| 55.2
| 57.6
|
Radius:
| 4.6 yardů
|
|
Terror
Potřebný level: 12
Podmínky: Weaken
|
"Tato kletba přivodí oběti halucinace, přičaruje jí před oči její největší děs v tělesné podobě. Oběti věří, že tato zjevení jsou skutečná, a utíkají před nimi, dokud na ně kouzlo působí."
Toto kouzlo způsobí, že očarované potvory začnou ve strachu běžet pryč, a to vždy na opačnou stranu, než ze které byl Terror zakouzlen. Terror můžete použít tak, že otrávíte nějakou potvoru pomocí Poison Damage a poté zakouzlíte Terror, takže potvora začne zdrhat a s trochou štěstí brzy zemře na následek jedu a nebude vás dále otravovat. Nebo též můžete tímto kouzlem oddělit bosse od svých Minions a budete mít volnou cestu na jeho zabití. Bohužel Terror nefunguje na Bosse, Unique Monsters a jiné hráče. Jeho největší výhodou je, že jakmile zahrajete Terror, ihned ho můžete překouzlit jiným Curse a přitom potvory budou stále utíkat, dokud nevyprší doba působení Terroru. Právě díky této vlastnosti by se Terror dal někdy použít, i když já jsem ho nikdy nepoužíval.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 7
|
Duration (seconds):
| 8
| 9
| 10
| 11
| 12
| 13
| 14
| 15
| 16
| 17
| 18
| 19
| 20
| 21
| 22
| 23
| 24
| 25
| 26
| 27
|
Radius:
| 2.6 yardů
|
"Nekromanti se umí napojit na duchovní svět a nasměrovat zahořklé a zlomyslné duchy do myslí nepřátel poblíž. Oběti zaplavuje plácání mrtvých, jež, nerozlišitelné od jejich vlastních myšlenek, je nutí útočit na přátele i nepřátele. Pronikavé kvílení duchů zesiluje, až nakonec přivede oběť k šílenství."
Potvory očarované pomocí Confuse útočí náhodně na přátele i nepřátele, takže vám mohou být k užitku. Ani toto Curse ovšem nepůsobí na Bosse a jiné hráče, takže mi přijde docela nepotřebné. Alespoň že za nepřátelské potvory zabité takto očarovaným monstrem dostanete experience.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 13
|
Radius (yardy):
| 4
| 4.6
| 5.3
| 6
| 6.6
| 7.3
| 8
| 8.6
| 9.3
| 10
| 10.6
| 11.3
| 12
| 12.6
| 13.3
| 14
| 14.6
| 15.3
| 16
| 16.6
|
Duration (seconds):
| 10
| 12
| 14
| 16
| 18
| 20
| 22
| 24
| 26
| 28
| 30
| 32
| 34
| 36
| 38
| 40
| 42
| 44
| 46
| 48
|
"Tato dovednost umožňuje nekromantovi doslova vysát život z jeho oběti. Nekromant dokáže sáhnout do zřídla smrtelnosti a uvolnit jeho podstatu, spotřebovává ji, aby jí nahradil svou vlastní."
Life Tap očaruje několik monster, které když někdo bude zraňovat, vyléčí se útočník o Life rovných polovině damage, jimž útočil. Ve své podstatě to není špatné, vesele si kouzlíte Bone Spirity do nějakého bosse a každou střelou si vyléčíte 200 Life. Ještě vítanější by to mohlo být na multiplayeru, kdy se takto může léčit celá parta. Bohužel se však takto připravíte o možnost užití Amplify Damage a Iron Maiden, což je docela závažný problém. Právě proto toto Curse nepoužívám, ale konečné rozhodnutí je samozřejmě na vás.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 9
|
Radius (yardy):
| 2.6
| 3.3
| 4
| 4.6
| 5.3
| 6
| 6.6
| 7.3
| 8
| 8.6
| 9.3
| 10
| 10.6
| 11.3
| 12
| 12.6
| 13.3
| 14
| 14.6
| 15.3
|
Duration (seconds):
| 16
| 18.4
| 20.8
| 23.2
| 25.6
| 28
| 30.4
| 32.8
| 35.2
| 37.6
| 40
| 42.4
| 44.8
| 47.2
| 49.6
| 52
| 54.4
| 56.8
| 59.2
| 61.6
|
Útočník se vyléčí o:
| 50% z Damage, kterými zranil nepřítele
|
"Toto kouzlo způsobuje nepřátelům halucinace, které je přimějí přestat v tom, co právě dělají, a pomoci nekromantovi při jeho útocích. Protože začnou s nepřirozenou zuřivostí pobíjet své bývalé spojence, bude to pro nepřítele silně demoralizující obrat vývoje událostí."
Potvora, kterou očarujete kouzlem Attract, se stane univerzálním cílem, jenž budou ostatní přisluhovači zla považovat za nepřítele a zaútočí na něj. Pokud očarovaná potvora zemře rukama vašich nepřátel, dostanete za ni experience, jakoby jste ji zabili vy. Bohužel, jak už je u takovýchto kouzel zvykem, nemůžete je zahrát na Bosse a jiné hráče. Na potvoru očarovanou pomocí Attract nemůže být zakouzleno žádné jiné Curse, dokud efekt Attract nevyprší. Může být zajímavé pozorovat bitky nepřátelských monster, ale ve skutečnosti to moc dobře nefunguje, Amplify Damage a Iron Maiden jsou lepší.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 17
|
Duration (seconds):
| 12
| 15.6
| 19.2
| 22.8
| 26.4
| 30
| 33.6
| 37.2
| 40.8
| 44.4
| 48
| 51.6
| 55.2
| 58.8
| 62.4
| 66
| 69.6
| 73.2
| 76.8
| 80.4
|
Radius (yardy):
| 6
|
"Tato kletba dá oběti pohlédnout na její smrtelnost, na chvíli ji učiní starou. Zasažený si představuje, že se ocitnul ve vetchém těle pokročilého věku, a věří, že už nezvládne mladické činy."
Decrepify sníží očarovaným nepřátelů jejich Damage, rychlost pohybu, útoku nablízko a Physical Resistance o 50%. Je to taková variace na Amplify Damage, Weaken a Cold útoky. Celkově je toto očarování velmi silné, i když na obyčejná monstra se moc nehodí. Už lepší je to na bosse, především ty rychlé. Asi nejlepší je Decrepify na duely, a to nejvíce na kouzelnici, elemental druida nebo jiného nekra. Ale přece jen si myslím, že je lepší investovat do Iron Maiden a Amplify Damage, neboť jednak pro získání tohoto kouzla musíte vrazit další 2 Skill Pointy do jeho předchůdců a navíc má Decrepify žalostně malou Duration!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 11
|
Duration (seconds):
| 4
| 4.6
| 5.2
| 5.8
| 6.4
| 7
| 7.6
| 8.2
| 8.8
| 9.4
| 10
| 10.6
| 11.2
| 11.8
| 12.4
| 13
| 13.6
| 14.2
| 14.8
| 15.4
|
Radius (yardy):
| 4
|
"Prostě řečeno, tato dovednost zvyšuje náchylnost nepřítele vůči drsným účinkům živlů a živelné magie. Kůže hoří jako papír, chlad zábne až na kost a blesky oběť přitahují tak, jako by byla železnou tyčí."
Kouzlo Lower Resist, jak už název napovídá, snižuje Fire, Cold, Lightning, Poison i Magic Resistances očarovaných nepřátel. Efektivní je to v partě s nějakou kouzelnicí, kdy tak drasticky zvyšuje damage jak vaší spolubojovnici, tak vašim kouzlícím Revivům, Fire Golemovi či Skeleton Mages. Zvýší to též Damage vašich Bone Spiritů a Bone Spearů. Přesto je to na singleplayer trochu slabé, uvažoval bych o tom pouze na Realmu. Lower Resist nemá efekt na imunní monstra.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 22
|
Radius (yardy):
| 4.6
| 5.3
| 6
| 6.6
| 7.3
| 8
| 8.6
| 9.3
| 10
| 10.6
| 11.3
| 12
| 12.6
| 13.3
| 14
| 14.6
| 15.3
| 16
| 16.6
| 17.3
|
Duration (seconds):
| 20
| 22
| 24
| 26
| 28
| 30
| 32
| 34
| 36
| 38
| 40
| 42
| 44
| 46
| 48
| 50
| 52
| 54
| 56
| 58
|
Resist All -%:
| 31
| 37
| 41
| 44
| 47
| 49
| 51
| 52
| 54
| 55
| 56
| 57
| 58
| 59
| 60
| 61
| 61
| 61
| 62
| 62
|
--< Citáty byly převzaty z českého manuálu ke hře Diablo 2 >--