Každý alespoň trochu Diabla znalý hráč, když uslyší "Základní informace o potvorách", si asi bude myslet, že to není nic pro něj. Proto jsme tuto sekci ani nechtěli vytvářet, ale nakonec se i zde našlo několik užitečných informací, které by se mohli hodit jak začátečníkům, tak i zkušeným playerům. Avšak začínající pařani tu samozřejmě najdou mohem více poučných věcí...
[ Info o potvoře | Potvory na vyšších obtížnostech | Potvory v multiplayeru ]
Info o potvoře:
Jestliže přejedete kurzorem přes nějakou potvoru, objeví se vám v horní části orazovky uprostřed pruh informací o potvoře. Z něho se dá vyčíst mnoho věcí, nejzákladnější je asi jméno potvory. Pokud má potvora jméno psané bílou barvou, jedná se o úplně obyčejnou řadovou potvoru. Modrá barva signalizuje Champion potvoru a konečně zlatá barva značí Unique nebo Super Unique bosse. Pod ukazatelem Life nepřítele můžete také zjistit, zda se jedná o typ Undead, Demon nebo Animal. Pokud potvora není Demon či Undead, automaticky je Animal (popřípadě stroj). Jestliže potkáte potvoru Minion, která vždy patří k nějakému bossovi a má více Life, poznáte to podle nápisu na tomtéž místě!
Další a asi nejdůležitější částí informačního pruhu je ukazatel zdraví potvory. Ten naznačuje, kolik procent Life protivníkovi ještě zbývá. Je to celkem srozumitelné, když je pruh plný, měli byste začít pořádně bušit, když je červené už pomálu, bude to již lehká práce. S tímto ukazatelem se ovšem pojí jedna zajímavá vlastnost - regenerace Life. Ta je totiž na normal skoro neznatelná, ale na hell velmi rychlá. Schválně zkuste na hell obtížnosti snížit nějaké potvoře Life až skoro na nulu, a pak přestaňte útočit. Uvidíte, za jak krátkou dobu bude mít monstrum životy znovu na maximum. Proti tomu existuje jediná účinná obrana, útočte stále na stejného protivníka, dokud nezemře. To platí hlavně pro bosse, od nichž se navíc nevyplatí na delší dobu odbíhat doplnit síly, ale naopak snažit se je sejmout na jeden zátah! A ještě je jedna možnost, použít nějaký předmět s vlastnosí Prevent Monster Heal...
No a z poslední části informačního pruhu zjistíte speciální atributy (pokud jde o bosse) a Immunities. Immunita znamená v podstatě 100% Resistance na určitý živel nebo útok zblízka, přičemž tuto Resistance nemůžete nijak snížit pomocí skillů typu Lower Resist, Cold Mastery ap. Na hell obtížnosti je skoro každá potvora Immune proti něčemu a bossové mohou mít i více Immunities. Vůbec nemá cenu útočit na potvoru živlem, proti nimž je Immune, takže si dávejte pozor a šetřte síly. Speciální případ je Immune Physical, která může slušně zatopit bojovým postavám. Při boji proti takovýmto nepřátelům máte několik možností. Buď použijete zbraně s přídavným elementárním Damage nebo tytéž Charmy. A vůbec nejlepší možnost je použít speciální skilly jako Berserk či Vengeance, anebo vše nechat na magicky vyspělejších členech party.
[ Info o potvoře | Potvory na vyšších obtížnostech | Potvory v multiplayeru ]
Potvory na vyšších obtížnostech:
Na vyšších obtížnostech, nightmare a hell, se pochopitelně síla všech potvor zvyšuje. Konkrétní čísla vylepšených vlastností všech potvor se můžete dočíst na jejich stránkách, na následujících řádcích vám však předkládáme obecné srovnání těch nejdůležitějších vlastností.
Nightmare:
- všechny vlastnosti potvor se zvyšují
- Level potvory se zvýší o 33
- Level kouzel a schopností se zvýší o 3
- Unique potvory získají 1 novou vlastnost
Hell:
- všechny vlastnosti potvor se ještě více zvyšují
- Level potvory se zvýší o 66
- Level kouzel a schopností se zvýší o 7
- všechny potvory mají automaticky 50% Physical Resistance
- Unique potvory získají 2 nové vlastnosti
[ Info o potvoře | Potvory na vyšších obtížnostech | Potvory v multiplayeru ]
Potvory v multiplayeru:
Kdyby v multiplayeru zůstaly potvory stále stejné, asi by to nebyla moc velká zábava. Jednak by byli vaši protivníci hned mrtví a navíc byste nedostávali vůbec žádnou Experience. A proto se právě Life a Experience potvor v multiplayeru zvyšuje pomocí těchto vzorců:
Life = původní Life * počet hráčů ve hře
Experience = (počet hráčů ve hře - 1) * (2/3 původní Experience) + původní Experience
Tím pádem je vidět, že kdyby se celá Experience rozdělila rovnoměrně mezi všechny hráče, každý by dostal méně než normálně. Proto ale funguje tzv. Party bonus, který zvyšuje Experience, pokud jste v partě, a tak, jestli vaše skupina dokáže zabijet dostatečně rychle, můžete levelovat překvapivě snadno. A naopak pokud jste tak silní, že můžete vyčistit sami nějakou mapu, zatímco ostatní hrajou společně jinde, nahrabete si ještě více a Experience vám může přibývat až 8-krát rychleji.
Více hráčů ve hře můžete jednoduše simulovat tak, že při hře (nejčastěji ve městě) napíšete kód "player X", přičemž X znamená počet hráčů ve hře a maximum je 8. Tak můžete udělat z obyčejných potvor nabušence a získat si hodně Experience navíc, pokud protivníky dokážete zabít stejně rychle. Tato formule funguje pouze na singleplayeru, TCP/IP hrách a Open Battle.netu!