Zde je seznam a popis všech Martial Art Skillů, které může používat Assassinka. Kromě této skupiny patří do Assassinčina arsenálu Shadow Disciplines a Trap Skills.
Jako samozřejmost se ve výčtu jednotlivých schopností zabijáka chápe jeho neuvěřitelná zručnost v tajemném bojovém umění Viz-Jaq‘taar. Toto bojové umění může dokonce nabývat dvou forem - nabíjecích (Charge-up) dovedností a dokončovacích (Finishing) pohybů. Zabiják si může nacvičit určitý sled různých nabíjecích pohybů, které potom spolu vytvoří účinnou kombinaci. Zabijáci jsou speciálně trénovaní pro použití exotické skupiny drápovitých zbraní, přičemž určité své schopnosti dokáží využít pouze za současného použití těchto zbraní.
Jelikož existují sva druhy Martial Arts (Finishing Moves a Charge-up Skills), měli bychom si na začátek osvětlit, co který typ dělá. Pokud se trefíte pomocí Charge-up Skillu do nepřítele, nabije se vám vlastnost určená skillem na určitou úroveň (hodnota a množství nabití je indikována různými koulemi, rotujícími okolo vaší postavy). Celkem můžete nabít 1 skill až třikrát a je možno hromadit energii z až 3 skillů (to znamená, že teoreticky je možné mít až 9 rotujících koulí...). Čím vyšší hodnota nabití (Charge), tím větší účinek. Nahromaděné Charge poté můžete vybít buď pomocí normálního útoku, nebo s použitím Finishing Move, který přidá již tak silnému úderu, posílenému Charge-upy, ještě další vlastnosti. Takto můžete kombinovat různé Charge-upy a docílit skvělého účinku. Samozřejmě se doporučují pro Assassinku jedině zbraně typu Katars, které jsou rychlé a můžete je jako jediné používat pro některé skilly!
[ Tiger Strike | Dragon Talon | Fists of Fire | Dragon Claw | Cobra Strike ]
[ Claws of Thunder | Dragon Tail | Blades of Ice | Dragon Flight | Phoenix Strike ]
|
Tiger Strike
Potřebný level: 1
Podmínky: žádné
|
"Díky rozsáhlému studiu anatomie lidí, zvířat i démonů si zabijáci vytvořili schopnost najít na svých protivnících jejich přirozená slabá místa a zaměřit na ně své obzvláště ničivé útoky."
Charge-up Skill
Tiger strike je první a pro některé assky i nejlepší skill z této větve. Co umí? Je to prosté, po nabití zvedne fyzickou složku vašeho útoku o nějaká ta procenta, přesněji řečeno o stovky až tisíce procent.V případě, že jako finishing move máte něco s vysokým physical dmg, zavěsíte jednou ranou obrovskou porci zranění. To by nebylo špatné na bosse, ale na hloučky potvor, které v diablu potkáváte nejčastěji, to není zas tak nic moc.Od toho je tu použitelné kombo se zakončovákem "dragon tail", který přidává plošnou ohnivou dmg k vašim kopům.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 1
|
Charge 1: +% Damage
| 100
| 120
| 140
| 160
| 180
| 200
| 220
| 240
| 260
| 280
| 300
| 320
| 340
| 360
| 380
| 400
| 420
| 440
| 460
| 480
|
Charge 2: +% Damage
| 200
| 240
| 280
| 320
| 360
| 400
| 440
| 480
| 520
| 560
| 600
| 640
| 680
| 720
| 760
| 800
| 840
| 880
| 920
| 960
|
Charge 3: +% Damage
| 300
| 360
| 420
| 480
| 540
| 600
| 660
| 720
| 780
| 840
| 900
| 960
| 1020
| 1080
| 1140
| 1200
| 1260
| 1320
| 1380
| 1440
|
+% Attack Rating:
| 40
| 50
| 60
| 70
| 80
| 90
| 100
| 110
| 120
| 130
| 140
| 150
| 160
| 170
| 180
| 190
| 200
| 210
| 220
| 230
|
|
Dragon Talon
Potřebný level: 1
Podmínky: žádné
|
"Zabijáci jsou vycvičeni, aby používali jako zbraň celé své tělo - díky této dovednosti dokážou silně vykopnout nohu dopředu a poslat tak protivníka do vzduchu."
Finishing Move
Pomocí tohoto Finishing Move nakopnete nepřítele s mírně zvýšeným Damage a silně navýšeným Attack Ratingem, přičemž na vyšších levelech může být kopanců více najednou. Damage ale není nic moc slavného, takže většina assek to bere jako nutné zlo podmínkového skillu. Možná v kombinaci s dost velkým množstvím Crushing Blow věcí oceníte rychlé a přesné kopy, ale to by vyžadovalo specifickou a celkem dobrou výbavu, takže bych tento kop nechal plavat.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 6
|
Počet kopů:
| 1
| 1
| 1
| 1
| 1
| 2
| 2
| 2
| 2
| 2
| 2
| 3
| 3
| 3
| 3
| 3
| 3
| 3
| 3
| 3
|
+% Damage kopu:
| 0
| 7
| 14
| 21
| 28
| 35
| 42
| 49
| 56
| 63
| 70
| 77
| 84
| 91
| 98
| 105
| 112
| 119
| 126
| 133
|
+% Attack Rating:
| 40
| 52
| 64
| 76
| 88
| 100
| 112
| 124
| 136
| 148
| 160
| 172
| 184
| 196
| 208
| 220
| 232
| 244
| 256
| 268
|
|
Fists of Fire
Potřebný level: 6
Podmínky: žádné
|
"Když zabijáci zkombinují své účinné bojové umění s psychickým tréninkem, dokážou nabít svou vlastní pěst pyrokinetickou energií, díky které poté sežehnou své protivníky na uhel."
Charge-up Skill
Toto je jeden ze skillů, kterým ani synergie nepomohly, a dále zůstává jen tím, co budeme používat, protože bohužel nemáme nic lepšího. Ze začátku je to celkem slušný zabiják, ačkoliv při rychlých útocích se trochu projeví manová náročnost, takže na něj stejně budete asi nadávat. Jako u většiny chargeupů se vyplatí nabíjet až na třetí stupeň. Jo a kdyby to někomu nedošlo, víc jak jeden bod sem proboha nedávejte.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 2
|
Charge 1: Fire Damage
| 6-10
| 11-15
| 16-20
| 21-25
| 26-30
| 31-35
| 36-40
| 41-45
| 51-55
| 61-65
| 71-75
| 81-85
| 91-95
| 101-105
| 111-115
| 121-125
| 141-145
| 161-165
| 181-185
| 200-205
|
Charge 2: Fire Radius
| 2 yardy
|
Charge 3: Fire Length
| 2.5 Seconds
|
+% Attack Rating:
| 50
| 60
| 70
| 80
| 90
| 100
| 110
| 120
| 130
| 140
| 150
| 160
| 170
| 180
| 190
| 200
| 210
| 220
| 230
| 240
|
Synergie Phoenix strike: +12% Fire Damage Per Level
"Tato dovednost umožňuje zabijákům pokusit se o rozervání svého nepřítele pomocí útoku pařátů."
Finishing Move
Při použití tohoto Finishing Move švihnete každým svým Katarem a probodnete nepřítele se solidně zvýšeným Damage a Attack Rating. Díky své nízké Mana Cost a vysokému bonusu je tento skill nejenom skvělý na začátek, ale také na zbytek hry. Dračí spáry jsou výborné pro zakončování elementálních útoků, ale mají i velice slušný dmg. Na jednotlivé slabší potvůrky se nemusíte zdržovat chargeováním, hned je rozdrásáte. Spolu s maxovaným claw mastery a dobrými drápy je jejich dmg skutečně potěšující sám o sobě a dá se třeba použít jako alternativní útok k pastem. (díky SuE za skvělou myšlenku a zábavný build:-))
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 2
|
+% Damage:
| 50
| 55
| 60
| 65
| 70
| 75
| 80
| 85
| 90
| 95
| 100
| 105
| 110
| 115
| 120
| 125
| 130
| 135
| 140
| 145
|
+% Attack Rating:
| 50
| 60
| 70
| 80
| 90
| 100
| 110
| 120
| 130
| 140
| 150
| 160
| 170
| 180
| 190
| 200
| 210
| 220
| 230
| 240
|
"Správně vytrénovaní zabijáci dokáží zaměřit svou mysl k čerpání ambientní energie, která je obklopuje. Pomocí této dovednosti dokáží ze svého protivníka vysát život a duševní esenci a přidat si je sami sobě."
Charge-up Skill
Tento Charge-up k vašemu útoku přidá na 1. Charge Life Stealing, na 2. Charge i Mana Stealing a na 3. Charge oba Stealingy pěkně zvýší. Přičemž hodnoty % Stealing se nepohybují v procentech, ale v desítkách procent, takže vám na 3. Charge Mana i Life pěkně poskočí. Sice to nevypadá moc účinně, protože to nezvyšuje Damage, ale opak je pravdou. Až vám bude docházet Mana nebo Life, což se občas stává velice často, prohodíte Cobra Strike a máte zase na čas pokoj. Ideální je to na bosse, ještě v kombinaci s Tiger Strikem, který jednak zvyšuje váš Damage a navíc i získané Life a Mana pomocí Cobra Striku!
Je potřeba si uvědomit, že jako každý Stealing, i tento působí pouze na Physical Damage, takže pokud dáváte 200 Poison Damage, neznamená to, že každým sekem budete Stealovat 200 Life a Mana, protože samotný Katar dává pouze třeba 30! V takovémto případě právě skvěle poslouží zmíněný Tiger Strike. I když se s vyšším Levelem zvyšuje i hodnota Stealingu, moc to nepřehánějte. Ze začátku si na 1. levelu vystačíte a později vám skill trochu zvednou Items + All Skill Levels, což bohatě stačí!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 2
|
Charge 1: % Life Stolen per Hit
| 40
| 45
| 50
| 55
| 60
| 65
| 70
| 75
| 80
| 85
| 90
| 95
| 100
| 105
| 110
| 115
| 120
| 125
| 130
| 135
|
Charge 2: % Life a Mana Stolen per Hit
| 40
| 45
| 50
| 55
| 60
| 65
| 70
| 75
| 80
| 85
| 90
| 95
| 100
| 105
| 110
| 115
| 120
| 125
| 130
| 135
|
Charge 3: % Life a Mana Stolen per Hit
| 80
| 90
| 100
| 110
| 120
| 130
| 140
| 150
| 160
| 170
| 180
| 190
| 200
| 210
| 220
| 230
| 240
| 250
| 260
| 270
|
+% Attack Rating:
| 60
| 75
| 90
| 105
| 120
| 135
| 150
| 165
| 180
| 195
| 210
| 225
| 240
| 255
| 270
| 285
| 300
| 315
| 330
| 345
|
"Za použití svých železných ostří coby vodičů dokáží zabijáci nabít okolní ionty a vystavit tak každého, kdo na ně zaútočí, devastujícímu zásahu blesku."
Charge-up Skill
Claws of Thunder je po Fists of Fire druhý elementární Charge-up skill. Tentokrát si ovšem nebudete hrát s ohněm, ale s blesky. Na Charge 1 přidáte k vašemu Finishing Move poměrně solidní Lightning Damage, na Charge 2 se směrem od zasaženého monstra zakouzlí Nova, která zraní nepřátele poblíž, a konečně na Charge 3 vyjde ze zasaženého nepřítele kouzlo Charged Bolt, jež může zranit i nepřátele ve větší vzdálenosti. Jediné, co s tímto skillem můžete udělat, je vrazit do něj Skill Point a používat ho až do 24. levelu!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 4
|
Charge 1: Lightning Damage
| 1-80
| 11-90
| 21-100
| 31-110
| 41-120
| 51-130
| 61-140
| 71-150
| 91-170
| 111-190
| 131-210
| 151-230
| 171-250
| 191-270
| 211-290
| 231-310
| 261-340
| 291-370
| 321-400
| 351-430
|
Charge 2: Nova Damage
| 1-20
| 1-35
| 1-50
| 1-65
| 1-80
| 1-95
| 1-110
| 1-125
| 1-150
| 1-175
| 1-200
| 1-225
| 1-250
| 1-275
| 1-300
| 1-325
| 1-360
| 1-395
| 1-430
| 1-465
|
Charge 3: Charged Bolt Damage
| 1-40
| 1-60
| 1-80
| 1-100
| 1-120
| 1-140
| 1-160
| 1-180
| 1-220
| 1-260
| 1-300
| 1-340
| 1-380
| 1-420
| 1-460
| 1-500
| 1-560
| 1-620
| 1-680
| 1-740
|
+% Attack Rating:
| 80
| 95
| 110
| 125
| 140
| 155
| 170
| 185
| 200
| 215
| 230
| 245
| 260
| 270
| 290
| 305
| 320
| 335
| 350
| 365
|
Synergie Phoenix strike: +8% Lightning Damage Per Level
"Zkušený zabiják dokáže zasadit tak mocný kop, že jím příležitostně způsobí při zásahu explozi, která rozpráší nejbližší nepřátele po okolí."
Finishing Move
Tento Finishing Move je opět na bázi kopu. Nakopnete nepřítele, zvýšíte si Attack Rating a ke svému útoku přidáte Fire Damage. Navíc útok zasáhne všechny nepřátele v dosahu 4 yardů, což je docela hodně plošné. Bohužel proti tomuto skillu hovoří velmi vysoká Mana Cost, která vám neumožní kopat mnohokrát za sebou. Dalo by se to sice spravit Mana Stealing Itemy, ale prakticky po celou hru si vystačíte s Dragon Clawem (samozřejmě později ještě doplněným o Dragon Flight), takže není nutno na tom nic měnit.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 10
|
+% Fire Damage:
| 50
| 60
| 70
| 80
| 90
| 100
| 110
| 120
| 130
| 140
| 150
| 160
| 170
| 180
| 190
| 200
| 210
| 220
| 230
| 240
|
+% Attack Rating:
| 40
| 47
| 54
| 61
| 68
| 75
| 82
| 89
| 96
| 103
| 110
| 117
| 124
| 131
| 138
| 145
| 152
| 159
| 166
| 173
|
Radius:
| 4 yardy
|
"Díky nabití éteru v okolí svých drápovitých ostří dokáže vycvičený zabiják jediným pohybem zmrazit veškeré nepřátele v dosahu zbraně."
Charge-up Skill
Blades of Ice je v pořadí již třetí Charge-up přidávající k vašim útokům elementární Damage, tentokrát ledový. Klasicky na 1. Charge dáváte navíc Cold Damage, na 2. Charge zraňujete i okolní nepřátele a 3. Charge zpomalí zasažené potvory na docela dlouhou dobu. Díky těmto vlastnostem si můžete nepřátele držet od těla, pokud už se vám je nepodaří hned zabít. Každopádně sem dejte 1 Skill Point a až do 30. levelu vesele mražte!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 3
|
Charge 1: Cold Damage
| 15-35
| 23-43
| 31-51
| 39-59
| 47-67
| 55-75
| 63-83
| 71-91
| 81-101
| 91-111
| 101-121
| 111-131
| 121-141
| 131-151
| 141-161
| 151-171
| 171-191
| 191-211
| 211-231
| 231-251
|
Charge 2: Radius
| 3.3 yardy
|
Charge 3: Cold Duration (seconds)
| 4
| 4.4
| 4.8
| 5.2
| 5.6
| 6
| 6.4
| 6.8
| 7.2
| 7.6
| 8
| 8.4
| 8.8
| 9.2
| 9.6
| 10
| 10.4
| 10.8
| 11.2
| 11.6
|
+% Attack Rating:
| 80
| 95
| 110
| 125
| 140
| 155
| 170
| 185
| 200
| 215
| 230
| 245
| 260
| 270
| 290
| 305
| 320
| 335
| 350
| 365
|
Synergie Phoenix strike: +8% Cold Damage Per Level
"Po letech disciplinovaného vylepšování fyzické kondice dokáží zabijáci vyvinout schopnost pohybovat se rychleji, než dokáže jakýkoliv smrtelník zahlédnout okem. Díky této schopnosti pak učiní bleskový výpad na svůj cíl a zasadí mu zničující kop."
Finishing Move
Tento velmi zajímavý Finishing Move vaši Assassinku teleportuje ke zvolenému cíli a ve vzduchu ho nakopne se zvýšeným Damage a Attack Rating. Díky Casting Delay a vysoké Mana Cost byste ho asi těžko používali pro soustavné bušení, ale právě Dragon Flight má velmi specifické a důležité využití. Pokud vás nějaká potvora štve svým neustálým přemisťováním, teleportováním a zdrháním, přepněte na tento skill, rychle se dostaňte k ní a pak už ji v pohodě doděláte pomocí Dragon Claw. Skvělá je tato vlastnost na duely, protože doženete zdrhající kouzelnici, nekra či vůbec kohokoli, vyváznete ze smrtícího sevření Bone Prison atd. Prostě skill k nezaplacení, do kterého byste si měli dá alespoň ten 1 Skill Point.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 15
|
+% Attack Rating:
| 100
| 120
| 140
| 160
| 180
| 200
| 220
| 240
| 260
| 280
| 300
| 320
| 340
| 360
| 380
| 400
| 420
| 440
| 460
| 480
|
+% Damage kopu:
| 100
| 125
| 150
| 175
| 200
| 225
| 250
| 275
| 300
| 325
| 350
| 375
| 400
| 425
| 450
| 475
| 500
| 525
| 550
| 575
|
"Tato účinná dovednost umožňuje příslušně vycvičeným zabijákům připravit útok, při kterém se využívá mocných živelných energií."
Charge-up Skill
Phoenix Strike je poslední z elementárních Charge-upů a sdružuje v sobě kouzla ze všech tří základních živlů. Na Charge 1 spadne na zraněného nepřítele Meteor, na Charge 2 se od něj zakouzlí Chain Lightning a konečně na 3. Charge máte od zasaženého nepřítele Chaos Ice (v podstatě je to takový menší Frozen Orb). Každé z těchto kouzel má jiné využití. Meteor dává velký Damage, ale trvá dlouho, než dopadne. Pokud je oblast u vás zamořena potvorami, zvolte ho. Chain Lightning sice může dát výrazně malý Damage, ale zase téměř okamžitě zraní nepřátele v jakékoli vzdálenosti. No a Chaos Ice dává sice v průměru nejmenší Damage, ale sejme mnoho nepřátel jakkoli daleko od vás a navíc je zpomalí. Vyberte si!
Každopádně pokud bojujete proti obyčejným potvorám, vyplatí se použít Phoenix Strike, protože ubírá síly mnoha nepřátelům najednou. Na bosse je pak lepší přepnout na Tiger Strike, který není sice plošný, ale do jednoho nepřítele (bosse), dává mnoho Damage. A jestliže budete mít nedostatek Life a Mana, vše občas proložte Cobra Strikem. Každopádně Phoenix Strike se vyplatí vytrénovat na vyšší level, aby v pozdějších fázích hry Damage kouzel nepokulhával!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 4
|
Charge 1: Meteor Damage
| 20-40
| 30-50
| 40-60
| 50-70
| 60-80
| 70-90
| 80-100
| 90-110
| 110-130
| 130-150
| 150-170
| 170-190
| 190-210
| 210-230
| 230-250
| 250-270
| 280-300
| 310-330
| 340-360
| 370-390
|
Charge 2: Chain Lightning Damage
| 1-40
| 1-51
| 1-62
| 1-73
| 1-84
| 1-95
| 1-106
| 1-117
| 1-134
| 1-151
| 1-168
| 1-185
| 1-202
| 1-219
| 1-236
| 1-253
| 1-278
| 1-303
| 1-328
| 1-353
|
Charge 3: Chaos Ice Damage
| 16-32
| 20-36
| 24-40
| 28-44
| 32-48
| 36-52
| 40-56
| 44-60
| 52-68
| 60-76
| 68-84
| 76-92
| 84-100
| 92-108
| 100-116
| 108-124
| 120-136
| 132-148
| 144-160
| 156-172
|
+% Attack Rating:
| 70
| 85
| 100
| 115
| 130
| 145
| 160
| 175
| 190
| 205
| 220
| 235
| 250
| 265
| 280
| 295
| 310
| 325
| 340
| 355
|
Synergie:Fists of Fire: +10% fire damage per level
Fists of fire: +6% average fire damage per seconds per level
Claws of thunder: +13% lightning damage per level
Blades of Ice: +10% cold damage per level
--< Citáty byly převzaty z českého manuálu ke hře Diablo 2 >--