Velký vizír Summoner, Horazon, zbudoval své sídlo hluboko pod písky Lut Gholeinu. Když zpozoroval, že démoni a potvory jsou hloupá stvoření, ale disponují velmi mocnou hrubou silou, začal věřit, že cesta k moci vede přes ovládnutí těchto monster. I když byla všeobecně známá velká síla a nadanost Summonera, on sám se velice obával pomstě Diabla a jeho bratrů za to, že jim odejmul jejich služebníky. Proto vybudoval Arcane Sanctuary, obrovskou a spletitou svatyni, aby ho chránila před zloději, mágy a silnými démony. Domníval se, že tak přinutí Diabla, aby se dělo to, co on chce. Summoner ovšem nevěděl, že Zlo netouží po tom ovládnout ztracené démony, stačí když má duševní vládu nad jedním nebezpečným mužem...
Summoner je ohledně hodnoty Life snad vůbec neslabší boss ve hře a pokud na něj začnete útočit, zemře opravdu velmi rychle. Dokáže však metat celkem zajímavá kouzelničina kouzla jako Fire Wall, Glacial Spike či Fire Ball a navíc má i docela obstojný útok zblízka. Zvláště na Fire Wall si dávejte pozor, je velmi silná a krátký pobyt v ní vám lehce způsobí smrt! Základní taktika je rychle začít mlátit přímo do Summonera a to pokud možno ještě ze schodů naproti plošině. Kouzelnice tedy může házet Fire Wall, Blizzard, Hydru, Meteor či Frozen Orb na plošinu se Summonerem, nekromacer tak zakouzlí golema a několik Bone Spiritů, lučištnice rychle zvítězí s pomocí Guided Arrow nebo Multiple Shot, assassinka se teleportuje na plošinu pomocí Dragon Flight a rychle mága dodělá a barbar udělá to samé s Leap Attackem. Čistě bojové postavy si budou muset co nejrychleji prosklestit cestu k Summonerovi a zasadit mu několik rozhodujících úderů.