Zde je seznam a popis všech Combat Skillů, které může používat Paladin. Kromě této skupiny patří do paladinova arsenálu Defensive Auras a Offensive Auras.
Pokud slyšíte název Combat Skills, asi vás nepřekvapí, že to jsou útočné schopnosti mající za úkol nějak zničit protivníka! Paladin jich má opravdu mnoho rozličných druhů, některé jsou dokonce pouze kouzla a nemají co dělat s vaší zbraní. Každopádně nejlepší ze všech deseti skillů je Charge a Vengeance. A proto jsme pro vás připravili malou srovnávací tabulku:
Charge:
- Přidává obrovský Physical Damage a hodně Attack Rating.
- Velká Mana Cost, která ale zůstává pořád stejná.
- Rychle dohoníte potvoru z jakékoli vzdálenosti, ale nemůžete útočit zblízka.
- Ideální na rychlé potvory, bosse a jiné hráče.
Vengeance:
- Přidává obrovský Elemental Damage a trochu méně Attack Rating.
- Z počátku malá Mana Cost, která se zvyšuje.
- Útočí pouze zblízka.
- Skvělé na Immune Physical nepřátele.
- Zpomaluje nepřátele pomocí Cold Damage.
Tak to je vše. Pokud si to shrneme, tak nepostradatelné jsou pro dobrého paladina oba dva skilly. Charge hlavně na přiblížení a silnou ránu, Vengeance na dosekání zblízka a proti Immune Physical potvorám. Osobně doporučuji oba dva na co nejvyšší level...
[ Sacrifice | Smite | Holy Bolt | Zeal | Charge ]
[ Vengeance | Blessed Hammer | Conversion | Holy Shield | Fist of the Heavens ]
|
Sacrifice
Potřebný level: 1
Podmínky: žádné
|
"Sláva za jakou cenu? Posvěcením zbraně trochou vlastní krve dokáže Zakarumův paladin zvýšit efektivitu v boji za cenu ztráty části vlastní fyzické podstaty. Tato oběť představuje symbol víry, že se i ten nejprostší paladin musí sklonit před Světlem, aby se ukázal hodným vítězství."
Sacrifice je zajímavý skill, který nemá v Diablu obdoby. Drasticky vám zvýší Physical Damage, ale při každém úderu vás zraní o 8% z Damage, jenž uštědříte. Prostě si na sebe ušijete takovou malou Iron Maiden, a pak už stačí 13 úderů a sami se zabijete :-). Zvýšený Damage je ovšem velmi dobrý, a tak se jen musíte naučit vhodně používat takové věci jako Combat Shrine, Damage aury či nějaké silné zbraně a mít v opasku vždy dostatek Healing Potions. Pokud se vám ovšem podaří poskládat z věcí dohromady 8% Life Stolen per Hit, jsou vaše trable vyřešeny a ať už budete dávat jakýkoli Damage, nikdy vás údery nebudou zraňovat.
Sacrifice je na začátek hodně dobré, hlavně proto, že nemá žádnou Mana Cost. Někteří paladinové si zvolí do budoucna Sacrifice jako hlavní skill, já si ale myslím, že to není zase až tak výhodné. Přece jen Charge dává ještě více Damage a Attack Rating a můžete s ním útočit z dálky, i když s vysokou manovou spotřebou. A pokud bojujete zblízka, poslouží svým Damage skvěle Vengeance, která je navíc účinná proti Immune Physical potvorám. Každopádně se při používání Sacrifice vždy hodí nějaký Life Stealing, a to ať už ze začátku hry, nebo později.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Damage do vás:
| 8%
|
+% Damage:
| 180
| 192
| 204
| 216
| 228
| 240
| 252
| 264
| 276
| 288
| 300
| 312
| 324
| 336
| 348
| 360
| 372
| 384
| 396
| 408
|
+% Attack Rating:
| 20
| 25
| 30
| 35
| 40
| 45
| 50
| 55
| 60
| 65
| 70
| 75
| 80
| 85
| 90
| 95
| 100
| 105
| 110
| 115
|
|
Smite
Potřebný level: 1
Podmínky: žádné
|
"Paladinův meč představuje moc spravedlnosti a štít symbolizuje jeho víry. Oboje jsou nástroje, jimiž dává průchod právu. Tak jako spravedlnost může dát jeho duchu mravní sílu k překonání útoků nehodných, může se víra též stát zbraní, jež vrátí úder těm, kteří pracují na jeho porážce. Ta tímto účelem si paladin rozvinul několik bojových technik, jež využívají štít nejenom k obraně, ale také jako útočnou zbraň."
Smite je naprosto nepotřebný skill. Místo mečem totiž pomocí Smite sejmete nepřítele štítem, dáte mu Smite Damage určený typem štítu a na chvíli ho omráčíte. Bohužel zde narážíte na základní problém, protože sebelepší štít, podpořený sebevytrénovanějším Holy Shield a Smite, dává o hodně méně Damage než jakákoli zbraň. Navíc při útoku štítem nefungují Life a Mana Stolen per Hit schopnosti! Jedinou útěchou vám může být to, že se se Smitem vždy trefíte, takže nepotřebujete vysoký Attack Rating, ale k čemu vám to je? Jeden Skill Point sem ale dejte, ne proto, že byste to používali, ale kvůli Charge, který následuje.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 2
|
+% Damage:
| 15
| 30
| 45
| 60
| 75
| 90
| 105
| 120
| 135
| 150
| 165
| 180
| 195
| 210
| 225
| 240
| 255
| 270
| 285
| 300
|
Stun Length (seconds):
| 0.6
| 0.8
| 1
| 1.2
| 1.4
| 1.6
| 1.8
| 2
| 2.2
| 2.4
| 2.6
| 2.8
| 3
| 3.2
| 3.4
| 3.6
| 3.8
| 4
| 4.2
| 4.4
|
|
Holy Bolt
Potřebný level: 6
Podmínky: žádné
|
"Paladin se může naučit přivolávat blesky z čisté, spravedlivé energie. Tyto střely jsou nádobami života, zhoubou pro nemrtvé a oporou pro věrné. V bitvě u Taelohnského mostu se vesničané obávali porážky, když je obklíčila armáda pochodujících mrtvých. Zbitá milice již začala podléhat přesile, když se objevila malá skupinka paladinů. Brodili se tlejícími pozůstatky živých mrtvých a vrhali koule čistého světla, jež vypudily zlo ovládající bojující mrtvoly a současně obnovilo sílu zbývajících vesničanů."
Holy Bolt je takový divný skill. Vyšlete střelu, která zraní nemrtvého (Undead) nepřítele, nebo naopak vyléčí vašeho společníka v partě. Na zraňování se to moc nevyplatí, protože paladin nemá pro tyhle věci příliš Many. I když ze začátku je Damage celkem dobrý a mohli byste ho využít na nemrtvé bosse. Mnohem zajímavější je léčení, jež sice není nijak oslnivé, ale ze začátku hry může v partě potěšit. Každopádně sem neinvestujte více než 1 Skill Point, protože v pozdějších fázích hry už je to k ničemu. A ještě jedna poznámka, pokud hrajete v partě s nekrem, nemůžete léčit jeho kostlivce, protože jsou Undead. Stejně tak nelze uzdravit nemrtvé Revivy. Naštěstí je to alespoň nezraňuje... :-)
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 4
| 4.2
| 4.5
| 4.7
| 5
| 5.2
| 5.5
| 5.7
| 6
| 6.2
| 6.5
| 6.7
| 7
| 7.2
| 7.5
| 7.7
| 8
| 8.2
| 8.5
| 8.7
|
Magic Damage:
| 8-16
| 14-22
| 20-28
| 26-34
| 32-40
| 38-46
| 44-52
| 50-58
| 56-64
| 62-70
| 68-76
| 74-82
| 80-88
| 86-94
| 92-100
| 98-106
| 104-112
| 110-118
| 116-124
| 122-130
|
Léčí Life:
| 1-6
| 3-8
| 5-10
| 7-12
| 9-14
| 11-16
| 13-18
| 15-20
| 17-22
| 19-24
| 21-26
| 23-28
| 25-30
| 27-32
| 29-34
| 31-36
| 33-38
| 35-40
| 37-42
| 39-44
|
"Vznešený paladin, zapálený své oddanosti ke spravedlnosti, může čerpat z duha této oddanosti sílu k provádění zdánlivě nemožných úkolů. Když ho obklopí nepřátelé, paladin zběhlý v této dovednosti se pustí do svých protivníků s vášnivým zápalem mnohokrát převyšujícím jeho sílu."
Zeal je útočný skill, který vám umožňuje sekat do více nepřátel vedle vás najednou a navíc vám zvyšuje Attack Rating. Je to v podstatě to samé jako třeba Fury druida, ale Zeal nezvyšuje Damage. To je právě jeho největší problém a v pozdějších fázích hry se vyplatí přepnout na nějaký útok přidávající Damage. Ze začátku se ovšem díky své celkem malé Mana Cost a velké plošnosti vyplatí, ale netrénujte ho na vyšší než 4. level!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 2
|
+% Attack Rating:
| 10
| 20
| 30
| 40
| 50
| 60
| 70
| 80
| 90
| 100
| 110
| 120
| 130
| 140
| 150
| 160
| 170
| 180
| 190
| 200
|
Počet zásahů:
| 2
| 3
| 4
| 5
| 5
| 5
| 5
| 5
| 5
| 5
| 5
| 5
| 5
| 5
| 5
| 5
| 5
| 5
| 5
| 5
|
|
Charge
Potřebný level: 12
Podmínky: Smite
|
"Projevením strachu paladin ukazuje svůj nedostatek víry a paladin bez víry je méně než člověk - natožpak rytíř. Je životně důležité, aby, když vše ostatní selže, to byla víra, jež paladina dovede k vítězství. Válečníci víry nikdy neuhýbají před bojem, naopak vyrazí vpřed s hlavou vztyčnou a s napřaženým štítem, jejich sláva jim umožňuje rychle se dostat do husté bitevní vřavy, aby zasadili první úder."
Charge je jeden z nejlepších Combat Skillů, do kterého se určitě vyplatí investovat. Jestliže jste mimo dosah nepřítele, s Chargem k němu rychle doběhnete a uštědříte mu ránu s obrovsky zvýšeným Damage a Attack Rating. Na začátku si ho moc neužijete, protože má vysokou Mana Cost, ale později je skvělý a vyplatí se dotáhnout až na 20. level. Při používání velmi pomohou Mana Stealing předměty, které lehce dokáží Mana Cost vymazat. Jediný problém Charge je, že Damage a Attack Rating je zvýšený pouze, pokud jste dál od nepřítele a dobíháte k němu. V praxi tedy musíte buď měnit své cíle, vždy kousek odběhnout od potvory, anebo - a to je vůbec nejlepší možnost - u nepřítele přepnout na skvělou Vengeance a protivníka dodělat!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 9
|
+% Damage:
| 100
| 125
| 150
| 175
| 200
| 225
| 250
| 275
| 300
| 325
| 350
| 375
| 400
| 425
| 450
| 475
| 500
| 525
| 550
| 575
|
+% Attack Rating:
| 50
| 65
| 80
| 95
| 110
| 125
| 140
| 155
| 170
| 185
| 200
| 215
| 230
| 245
| 260
| 275
| 290
| 305
| 320
| 335
|
"Když paladin podniká křížovou výpravu za vypuzením zla, má povoleno přivolat spravedlivé duše svých minulých výprav. Duchové čestně zesnulých takto povolaní se projeví a propůjčí svou energii zbraním paladina a jeho oddílu."
Další ze skvělých bojových skillů. Tentokrát k vašemu útoku dostanete navíc Attack Rating a váš Damage bude opět zvýšen. Tentokrát ale ne o Physical Damage, ovšem o Elemental, a to o Fire, Cold i Lightning. To znamená, že třeba na 1. levelu dostanete +70% Fire Damage, +70% Cold Damage a +70% Lightning Damage, tedy vlastně trojnásobnou hodnotu! Je to skvělé na jakékoli potvory, které nejsou Immune vůči magickým živlů. Mimořádně výborně Vengeance porasí Physical Immune nepřátele, a to se vždycky hodí. Z počátku má menší Mana Cost než Charge a vhodně se s ním doplňuje. Chargem vždycky přiběhnete k nepříteli a pokud ještě žije, doděláte ho Vengeancí. Právě proto byste si měli tento skill vytrénovat na co nejvyšší level!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 4
| 4.2
| 4.5
| 4.7
| 5
| 5.2
| 5.5
| 5.7
| 6
| 6.2
| 6.5
| 6.7
| 7
| 7.2
| 7.5
| 7.7
| 8
| 8.2
| 8.5
| 8.7
|
Cold Lenght (seconds):
| 1.2
| 1.8
| 2.4
| 3
| 3.6
| 4.2
| 4.8
| 5.4
| 6
| 6.6
| 7.2
| 7.8
| 8.4
| 9
| 9.6
| 10.2
| 10.8
| 11.4
| 12
| 12.6
|
+% Elemental Damage:
| 70
| 76
| 82
| 88
| 94
| 100
| 106
| 112
| 118
| 124
| 130
| 136
| 142
| 148
| 154
| 160
| 166
| 172
| 178
| 184
|
+% Attack Rating:
| 20
| 30
| 40
| 50
| 60
| 70
| 80
| 90
| 100
| 110
| 120
| 130
| 140
| 150
| 160
| 170
| 180
| 190
| 200
| 210
|
|
Blessed Hammer
Potřebný level: 18
Podmínky: Holy Bolt
|
"Akaratovy vize mluví o beznadějném boji. Legie nemrtvých oblehly malý ženský klášter, jehož jeptišky střežily posvátný ostatek, Kladivo Ghrab Thaara. O kladivu, zavěšeném nad ohnivou propastí uvnitř kláštera, sestry věděly, že je mocnou nádobou síly Světla, a přísahaly, že ho nikdy nenechají padnout do rukou zla. Bez vlastních zbraní a nikoho, kdo by je bránil, se jeptišky obětovaly, aby zničily kladivo. Než aby nemrtví vyplanili chrám a uchvátili ostatek, raději vzaly kladivo a skočily s ním do propasti. V tom okamžiku se přes legii nemrtvých přehnala mocná síla Světla, srazila je tam, kde stáli. Od té doby dobře vycvičený paladin dokáže využít zbytků této uvolněné energie k vrhání magického kladiva srážejícího nepřátele, zvláště sil chodících mrtvých."
Blessed Hammer je další paladinovo útočné kouzlo. Vytvoříte magické kladivo, které bude rotovat okolo vás a stále se vzdalovat až skončí mimo obrazovku. Přitom zraní každého, kdo mu přijde do cesty. Tím pádem může někdy sejmout více nepřátel, ale někdy ani jednoho. Na začátek je Damage celkem vysoký, i když Mana Cost by mohla činit potíže. Jestliže si tedy myslíte, že se vám bude hodit, investujte sem Skill Point, ale není to nutností. Celkem dobré je, že se Damage Blessed Hammer zvyšuje s použítím Concentration nebo podobných Damage aur!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 5
| 5.2
| 5.5
| 5.7
| 6
| 6.2
| 6.5
| 6.7
| 7
| 7.2
| 7.5
| 7.7
| 8
| 8.2
| 8.5
| 8.7
| 9
| 9.2
| 9.5
| 9.7
|
Damage:
| 12-16
| 20-24
| 28-32
| 36-40
| 44-48
| 52-56
| 60-64
| 68-72
| 76-80
| 84-88
| 92-96
| 100-104
| 108-112
| 116-120
| 124-128
| 132-136
| 140-144
| 148-152
| 156-160
| 164-168
|
| +150% Damage to Undead
|
"Silou vůle a chladné oceli dokáže vznešený paladin vládnoucí touto dovedností oslepit své nepřátele slávou Světla. Po výměně ran s paladinem a stoje proti ohni spravedlnosti planoucímu v jeho očích, bude někdy nepřítel zasažen božským zjevením a okamžitě začne litovat svých minulých skutků. Přeměna je tak úplná, že obrácený začne pobíjet své bývalé spolubojovníky."
Conversion je další ne příliš dobrý Combat Skill. Při útoku na nepřítele máte určitou šanci, že ho překonvertujete na chvíli na vaši stranu. Samozřejmě to nefunguje na bosse a jiné hráče a co si budeme povídat, mnohem rychlejší, jednodušší a lepší je, když použijete pořádně vytrénovaný Charge nebo Vengeance spolu s Fanaticism a nepřítele prostě rozsekáte na kousky, než abyste takto složitě taktizovali. Navíc nedostanete Experience, pokud zkonvertovaná potvora zemře ve vašich službách. Alespoň že máte Experience za nepřátele zabité omámenou potvorou. Avšak Conversion nezvyšuje Damage a je prostě slabá. Můžete na to mít jiný názor a zkusit ji, ale ze zkušenosti vám to nedoporučuji!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 4
|
% šance na zkonvertování:
| 7
| 13
| 18
| 22
| 25
| 27
| 29
| 31
| 33
| 34
| 35
| 36
| 37
| 38
| 39
| 40
| 40
| 41
| 41
| 42
|
Duration:
| 16 Seconds
|
"Pro paladina štít symbolizuje jeho víru. Zvláště zbožní paladinové mohou vlít svou víru do štítů a podpořit tak jejich obrannou hodnotou svatou energií. Čím čistší je paladinova víra, tím silnější bude jeho obrana."
Holy Shield je celkem dobrý skill. Na určitý čas očaruje váš štít a přidá mu Chance to Block, Defense a Smite Damage. Smite Damage je sice na nic, ale ostatní určitě využijete. Vyplatí se sem dát trochu bodíků pro posílení Duration a bonusů, více můžete Holy Shield vylepšit ještě pomocí +All Skill Levels předmětů. Asi nemusím připomínat, že používat tento skill může pouze paladin nosící štít, ale to pravděpodobně nebude problém. Maximální Chance to Block je ustanovena na 75%, výše už vám nepomůže ani tento skill. Holy Shield se prostě vyplatí a nezapomeňte si ho zakouzlit před každou bitkou!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 35
|
Duration (seconds):
| 30
| 40
| 50
| 60
| 70
| 80
| 90
| 100
| 110
| 120
| 130
| 140
| 150
| 160
| 170
| 180
| 190
| 200
| 210
| 220
|
+% Defense:
| 25
| 40
| 55
| 70
| 85
| 100
| 115
| 130
| 145
| 160
| 175
| 190
| 205
| 220
| 235
| 250
| 265
| 280
| 295
| 310
|
+% Blocking:
| 14
| 18
| 20
| 23
| 25
| 26
| 27
| 28
| 29
| 30
| 31
| 31
| 32
| 33
| 33
| 34
| 34
| 34
| 34
| 35
|
+ Smite Damage:
| 3-6
| 5-8
| 7-10
| 9-12
| 11-14
| 13-16
| 15-18
| 17-20
| 20-23
| 23-26
| 26-29
| 29-32
| 32-35
| 35-38
| 38-41
| 41-44
| 45-48
| 49-52
| 53-56
| 57-60
|
"Toto kouzlo umožňuje paladinovi povolat sílu svaté pomsty. Projevuje se jako blesky z nebes, šlehající z oblohy, vybuchující do tisíce světelných kopí, zuřivě sálajících, aby vypudily zlo z bojiště."
Fist of the Heavens je poslední paladinovo kouzlo. Do určeného nepřítele vpálí z nebes seslaný smrtící blesk, který mu způsobí obrovské škody. Navíc se ze zasaženého cíle uvolní několik Holy Boltů zraňujících nemrtvé nepřátele v okolí, ovšem už menším Damage. Damage na 1. levelu je velmi dobrý, takže by se to mohlo na konci normal obtížnosti a na začátku nightmare hodně hodit (Nihlathak). Problémem je Mana Cost, jež je pro souvislé používání opravdu vysoká a i když je na vyšších levelech Damage ještě daleko větší, váš Damage zbraněmi by ho měl později v pohodě převýšit, a to za nižší Mana Cost. Proto se nevyplatí sem investovat více než právě ten 1 Skill Point!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 25
|
Lightning Damage:
| 150-200
| 165-215
| 180-230
| 195-245
| 210-260
| 225-275
| 240-290
| 255-305
| 285-335
| 315-365
| 345-395
| 375-425
| 405-455
| 435-485
| 465-515
| 495-545
| 540-590
| 585-635
| 630-380
| 675-725
|
Holy Bolt Damage:
| 40-50
| 46-56
| 52-62
| 58-68
| 64-74
| 70-80
| 76-86
| 82-92
| 92-102
| 102-112
| 112-122
| 122-132
| 132-142
| 142-152
| 152-162
| 162-172
| 178-188
| 194-204
| 210-220
| 226-236
|
--< Citáty byly převzaty z českého manuálu ke hře Diablo 2 >--