Zde je seznam a popis všech Defensive Auras Skillů, které může používat Paladin. Kromě této skupiny patří do paladinova arsenálu Offensive Auras a Combat Skills.
V tomto Skill Tree jsou samé obranné aury, které se vás před něčím snaží chránit. Pro všechny aury je zde ale důležitý postih, najednou můžete mít aktivní pouze 1 auru. A jelikož jsou obranné aury daleko horší než útočné, většina dobrých paladinů do těchto skillů moc neinvestuje. Snad jediná aura, která se vyplatí, je Salvation. Je zde ještě pár slušnějších kousků, ale většinou mají jako podmínky mnoho slabších skillů, takže jejich efekt za takovou útratu Skill Pointů moc nestojí. Alespoň tak to vidím já...
[ Prayer | Resist Fire | Resist Cold | Resist Lightning | Defiance ]
[ Cleansing | Vigor | Meditation | Redemption | Salvation ]
|
Prayer
Potřebný level: 1
Podmínky: žádné
|
"Touto schopností paladin zabalí sebe a všechny, jež považuje za věrné, do teplého, uzdravujícího světla. Jeho modlitby za spásu ho provedou nejzoufalejšími situacemi, umožňují mu vyléčit časem i ta nejtěžší zranění."
Aura Prayer vám neustále ubírá Manu a přidává Life vám i členům party. Přidaného Life je ovšem hodně málo a ubírané Many hodně moc, než abyste to mohli dobře využít. Pokud se už chcete pomocí aury doléčovat, počkejte si na Redemption!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Radius (yardy):
| 7.3
| 8.6
| 10
| 11.3
| 12.6
| 14
| 15.3
| 16.6
| 18
| 19.3
| 20.6
| 22
| 23.3
| 24.6
| 26
| 27.3
| 28.3
| 30
| 31.3
| 32.6
|
Vyléčený Life:
| 2
| 3
| 4
| 5
| 6
| 7
| 8
| 9
| 10
| 11
| 12
| 13
| 14
| 15
| 16
| 17
| 18
| 19
| 20
| 21
|
Mana Cost:
| 1
| 1.1
| 1.3
| 1.5
| 1.7
| 1.9
| 2.1
| 2.3
| 2.5
| 2.6
| 2.8
| 3
| 3.2
| 3.4
| 3.6
| 3.8
| 4
| 4.1
| 4.3
| 4.5
|
|
Resist Fire
Potřebný level: 1
Podmínky: žádné
|
"Zapálený služebník Světla, zahalující se do své oddanosti, může přejít přes jezero ohně a pocítí pouze příjemné teplo svého přesvědčení. Paladin dokáže vydržet působení žáru ohně, bude-li jeho zbožnost dost silná."
Aura Resist Fire vám a členům party, jak už název napovídá, zvyšuje Fire Resistance. V praxi se sem nevyplatí vrážet ani 1 Skill Point, protože jestli už si chcete aurou zvyšovat Resistances, počkáte si na Salvation, která je daleko komplexnější, účinnější... No prostě lepší :-).
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Radius (yardy):
| 7.3
| 8.6
| 10
| 11.3
| 12.6
| 14
| 15.3
| 16.6
| 18
| 19.3
| 20.6
| 22
| 23.3
| 24.6
| 26
| 27.3
| 28.3
| 30
| 31.3
| 32.6
|
Resist Fire +%:
| 52
| 66
| 76
| 85
| 92
| 98
| 102
| 106
| 110
| 113
| 116
| 118
| 121
| 123
| 124
| 127
| 128
| 129
| 130
| 131
|
|
Resist Cold
Potřebný level: 6
Podmínky: žádné
|
"Nádhera absolutní oddanosti vytváří veškeré teplo a pohodlí, jež paladin potřebuje. Věrní, ukrytí hluboko pod krytem této schopnosti, nikdy nepocítí mráz."
Asi vás napadne, že Resist Cold bude přidávat Cold Resistances. A máte pravdu! Je to v podstatě to samé jako Resist Fire se stejnými klady i zápory (no spíše jen zápory...), akorát tahle aura je zaměřená proti ledovým útokům. Doporučuji neinvestovat a drahocenný Skill Point si nechat na něco lepšího.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Radius (yardy):
| 7.3
| 8.6
| 10
| 11.3
| 12.6
| 14
| 15.3
| 16.6
| 18
| 19.3
| 20.6
| 22
| 23.3
| 24.6
| 26
| 27.3
| 28.3
| 30
| 31.3
| 32.6
|
Resist Cold +%:
| 52
| 66
| 76
| 85
| 92
| 98
| 102
| 106
| 110
| 113
| 116
| 118
| 121
| 123
| 124
| 127
| 128
| 129
| 130
| 131
|
|
Resist Lightning
Potřebný level: 12
Podmínky: žádné
|
"Dokonce i živly přírody se musí sklonit před slávou Světla. Když Zakarumův rytíř vyzařuje tuto schopnost, přirozená vodivost jeho těla a těl jeho spojenců se zmenší, což je chrání proti útokům využívajícím elektřinu."
Resist Lightning je to samé jako její ohniví a ledoví předchůdci, ale tentokrát vás chrání proti bleskům. Opět se zde vyplatí neinvestovat a počkat si až na Salvation.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Radius (yardy):
| 7.3
| 8.6
| 10
| 11.3
| 12.6
| 14
| 15.3
| 16.6
| 18
| 19.3
| 20.6
| 22
| 23.3
| 24.6
| 26
| 27.3
| 28.3
| 30
| 31.3
| 32.6
|
Resist Lightning +%:
| 52
| 66
| 76
| 85
| 92
| 98
| 102
| 106
| 110
| 113
| 116
| 118
| 121
| 123
| 124
| 127
| 128
| 129
| 130
| 131
|
|
Defiance
Potřebný level: 6
Podmínky: žádné
|
"Paladin, zahalující sám sebe a poblíž stojící společníky do záře svatého světla, se v boji vysmívá zlu do tváře. Když rozhodně a zpříma stojí čelem k protivníkovi, jeho víra tvoří štít proti působení zla."
Defiance je aura, která vám a vašim přátelům celkem hodně vylepšuje Defense. Bohužel má i tato aura klasickou vadu obranných aur. Když chvíli zapřemýšlíte, uvidíte proč se Defiance nevyplatí. S Defiance vás sice potvory nebudou moci tak lehce zranit, ale zase vy nebudete díky nepřítomnosti nějaké útočné aury dávat tolik Damage a vaše Attack Rating také nebude slavná. Takže v praxi budete stát u potvor delší dobu, a tak to vyjde minimálně nastejno. Pak už si musíte zvolit sami, ale podle mě je větší Damage pro celou partu výhodnější než větší Defense.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Radius (yardy):
| 7.3
| 8.6
| 10
| 11.3
| 12.6
| 14
| 15.3
| 16.6
| 18
| 19.3
| 20.6
| 22
| 23.3
| 24.6
| 26
| 27.3
| 28.3
| 30
| 31.3
| 32.6
|
Radius:
| 70
| 80
| 90
| 100
| 110
| 120
| 130
| 140
| 150
| 160
| 170
| 180
| 190
| 200
| 210
| 220
| 230
| 240
| 250
| 260
|
|
Cleansing
Potřebný level: 12
Podmínky: Prayer
|
"Čistý zůstává paladin tváří v tvář všem pokušením. Čistý na těle i na duchu věří, že nádhera Světla ho zbaví všeho nečistého. Rytíř víry se nikdy neposkvrní, ani nezkazí."
Tato aura snižuje pro celou partu dobu působení jedu a Curses. Proti nějakému nekrovi, Oblivion Knightům, Andariele, Radamentovi a podobným nestvůrám byste to možná mohli využít, ale že by to byl nějaký převratný skill, do kterého byste měli masivně investovat, tak to ne. Rozhodnutí je jen a jen na vás.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Radius (yardy):
| 7.3
| 8.6
| 10
| 11.3
| 12.6
| 14
| 15.3
| 16.6
| 18
| 19.3
| 20.6
| 22
| 23.3
| 24.6
| 26
| 27.3
| 28.3
| 30
| 31.3
| 32.6
|
Duration redukována o %:
| 39
| 46
| 51
| 56
| 60
| 63
| 65
| 67
| 69
| 70
| 72
| 73
| 75
| 76
| 76
| 78
| 78
| 79
| 79
| 80
|
"Vznešený rytíř Zakaruma neustále cítí extázi své spásy. Tíha světa se zvedá z jeho ramen, což mu umožňuje pochodovat vpřed, aniž by musel dbát na protesty svého těla."
Vigor zvyšuje vám a přátelským jenotkám Staminu a její doplňování a rychlost běhu nebo chůze. Není to špatná aura, ale ne pro boj, ovšem pro nějaké přesuny nebo zdrhání, kdy takto můžete nakopnout celou partu. Jestliže jste investovali do předešlých tří aur, které jsou pro Vigor podmínkou, možná by stálo za to dát sem 1 bodík. Ale ve většině případů se bez toho opět obejdete, takže je to na vás.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Radius (yardy):
| 10
| 12
| 14
| 16
| 18
| 20
| 22
| 24
| 26
| 28
| 30
| 32
| 34
| 36
| 38
| 40
| 42
| 44
| 46
| 48
|
+% Walk/Run Speed:
| 13
| 18
| 22
| 25
| 28
| 30
| 32
| 33
| 35
| 36
| 37
| 38
| 39
| 40
| 40
| 41
| 41
| 42
| 42
| 43
|
+% doplňování Staminy:
| 50
| 75
| 100
| 125
| 150
| 175
| 200
| 225
| 250
| 275
| 300
| 325
| 350
| 375
| 400
| 425
| 450
| 475
| 500
| 525
|
+% Stamina:
| 50
| 75
| 100
| 125
| 150
| 175
| 200
| 225
| 250
| 275
| 300
| 325
| 350
| 375
| 400
| 425
| 450
| 475
| 500
| 525
|
"Udržováním této schopnosti paladin prosí Světlo o přízeň tichými modlitbami. V těchto okamžicích tichého uctívání se paladin omlazuje na duchu."
Meditation je velmi zajímavá aura, která zvyšuje všem členům vaší party rychlost doplňování Many, a to velmi masivně. Bohužel pak váš paladin dává strašně malý Damage, takže se Meditation do klasické smíšené party moc nehodí, ale jestliže jste v partě vy, a pak několik nekrů a kouzelnic, určitě je potěšíte :-). Pokud jste tedy investovali do Prayer a Cleasing, moc toho nezkazíte, když vrazíte 1 Skill Point i sem.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Radius (yardy):
| 7.3
| 8.6
| 10
| 11.3
| 12.6
| 14
| 15.3
| 16.6
| 18
| 19.3
| 20.6
| 22
| 23.3
| 24.6
| 26
| 27.3
| 28.3
| 30
| 31.3
| 32.6
|
+% doplňování Many:
| 300
| 325
| 350
| 375
| 400
| 425
| 450
| 475
| 500
| 525
| 550
| 575
| 600
| 625
| 650
| 675
| 700
| 725
| 750
| 775
|
"Paladin musí upřímně plnit své povinnosti a věřit, že všechny duše stojí za pokus o spásu. Touto schopností paladin sdílí slávu Světla se svými přemoženými nepřáteli. Každým užitím těchto rituálů posledních věcí se paladin a jeho oddíl občerstvují jak fyzicky, tak duchovně."
Aura Redemption vyhazuje do vzduchu mrtvoly poblíž, a tak vašemu paladinovi přidává Life a Manu. Má to své klady i zápory. Mezi klady patří hlavně to, že vybuchlá těla už nemůžou nepřátelští šamani a nekromanti oživovat. Záporů je trochu víc. Ten hlavní je, že Redemption nepůsobí na členy party, ale pouze na vás. Z mrtvoly nezískáte Manu a Life vždy, máte pouze určitou procentulení šanci, že se vám to podaří. Dále to asi těžko použijete při útoky (kdy by to bylo asi nejvíce potřeba), protože byste se tak ochudili o bonusy z útočných aur, a to by nebylo moc chytré. Tudíž jediné využití je jako Regenerování sil po boji, ale to už je daleko jednodušší udělat Town Portal a dojít si do města vše doplnit, než abyste investovali 5 Skill Pointů do Redemption a jeho podmínek a pak ještě čekali, než se všechny mrtvoly postupně vznítí. A poslední zápor je ten, že pořádně naštvete všechny nekromancery ve vaší partě :-)! Já osobně bych se tedy na Redemption vykašlal, ale rozhodnutí je jako vždy samozřejmě na vás!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Radius:
| 7.3 yardy
|
+% šance na vyléčení:
| 23
| 34
| 42
| 49
| 55
| 59
| 63
| 65
| 69
| 71
| 73
| 75
| 77
| 79
| 80
| 82
| 82
| 83
| 84
| 85
|
Vyléčený Life a Mana:
| 25
| 30
| 35
| 40
| 45
| 50
| 55
| 60
| 65
| 70
| 75
| 80
| 85
| 90
| 95
| 100
| 105
| 110
| 115
| 120
|
|
Salvation
Potřebný level: 30
Podmínky: žádné
|
"Věř ve slávu Světla, neboť jeho moc převyšuje všechny ostatní síly morálního světa. Touto schopností přivolává paladin Světlo, aby chránilo jeho spojence před útoky živlů."
Salvation je asi nejlepší defenzivní aura. Přidávám všem členům party vysoký bonus na Fire, Lightning a Cold Resist. Ne že by to byl všeobecně použitelný skill, ale pokud bojujete proti nechutným mágům, máte malé Resistances anebo duelujete proti kouzelnici, vyplatí se to. A to hlavně proto, že Salvation nemá žádné podmínky a můžete tuto auru mít klidně jako jediný skill z tohoto Skill Tree. Bohatě vystačí sem vrazit 1 Skill Point a dodatečně vylepšit předměty +All Skill Levels, protože bonus je hned na 1. levelu obrovský!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Radius (yardy):
| 7.3
| 8.6
| 10
| 11.3
| 12.6
| 14
| 15.3
| 16.6
| 18
| 19.3
| 20.6
| 22
| 23.3
| 24.6
| 26
| 27.3
| 28.3
| 30
| 31.3
| 32.6
|
Resist Lightning, Cold a Fire %:
| 60
| 68
| 75
| 80
| 85
| 88
| 91
| 93
| 96
| 97
| 99
| 101
| 102
| 103
| 104
| 106
| 106
| 107
| 108
| 108
|
--< Citáty byly převzaty z českého manuálu ke hře Diablo 2 >--