Zde je seznam a popis všech Summoning Spells Skillů, které může používat Necromancer. Kromě této skupiny patří do Nekromancerova arsenálu Poison and Bone Spells a Curses.
Když slyšíte slovo Necromancer, okamžitě si asi vybavíte vyvolávače různých oslizlých, hnusných, shnilých, plesnivých a jiných nemrtváků, kterým se rozpadá jejich vlastní kůže, padají z nich kousky masa prožrané červy atd. No a něco takového právě umožňuje tato skupina skillů. Pro začátek ještě několik všeobecných poznámek. Pokud máte mnoho Minions a na otevřené planině jim zdrhnete nebo se jim ztratíte v labyrintech podzemních chodeb, může se stát, že se vedle vás znovu objeví, ale také se může stát, že se vypaří! Pokud už vám tohle hrozí použijte Town Portal, Waypoint nebo průchod do jiného levelu dungeonu, abyste je shromáždili opět vedle vás. Dále je důležité, že můžete mít najednou pouze 1 golema. Maximální počet vašich kostlivců je omezen pouze levelem vyvolávacího skillu. Life a Damage golemů se zvyšuje na nightmare a hell obtížnosti, kostlivcům se takto zvyšuje pouze Life. Tato změna je v tabulkách níže reprezentována 3 hodnotami, každá pro jednu obtížnost. No a teď už vám nic nebrání v prozkoumání tajů nekrovo skillů!
[ Raise Skeleton | Skeleton Mastery | Clay Golem | Golem Mastery | Raise Skeletal Mage ]
[ Blood Golem | Summon Resist | Iron Golem | Fire Golem | Revive ]
|
Raise Skeleton
Potřebný level: 1
Podmínky: žádné
|
"Na počátku se nekromanti naučili ovládat kostlivé pozůstatky mrtvých tvorů. Užití této dovednosti způsobí, že z čerstvé mrtvoly vystoupí hrůzná směsice oživených kostí. Nekromanti často udržují menší počet těchto znovuoživených vojáků, částečně oživovaných svou vlastní vůlí a částečně duchy dávných válečníků, aby plnili jejich rozkazy."
Vyvolání kostlivce je základní nekromancerovo kouzlo, které vám zvyšuje od začátku na level 1 vaše Wand. Na Normal obtížnosti vám kostlivci podpoření několika bodíky ve Skeleton Mastery dobře poslouží, ale na nightmare umřou tak rychle, že se ani nevyplatí je vyvolávat (a to ani nemluvím o hell...). Ze začátku se tedy vyplatí mít level 2-4, abyste měli alespoň nějakou tu nemrtvou podporu. Velice elegantně se můžete vyhnout investice více Skill Pointů použitím Wand +3 to Raise Skeleton.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Počet kostlivců:
| 1
| 2
| 3
| 4
| 5
| 6
| 7
| 8
| 9
| 10
| 11
| 12
| 13
| 14
| 15
| 16
| 17
| 18
| 19
| 20
|
Mana Cost:
| 6
| 7
| 8
| 9
| 10
| 11
| 12
| 13
| 14
| 15
| 16
| 17
| 18
| 19
| 20
| 21
| 22
| 23
| 24
| 25
|
Damage:
| 1-2
|
Hit Points:
| 21(normal) / 30(nightmare) / 42(hell)
|
"Když se nekromantova znalost nemrtvých zlepší, dokáže přimět k obývání mrtvol nedávno zesnulých mocnější duchy. Nekromant vládnoucí touto dovedností umí vyvolat kostlivce a kostlivé mágy mnohem mocnějších druhů."
Tento pasivní skill přidává Damage a Life všem vašim kostlivcům a monstrům vyvolaným pomocí Revive. Z toho vyplývá, že daleko lepší, než investovat do kostlivců, je přidat bodíky do tohoto skillu. Až totiž na kostlivce, kteří vám s pomocí Skeleton Mastery dobře pomáhali, zanevřete, najde tento skill využití právě u Revivu (a nebál bych se tvrdit, že je míra využití daleko větší). Prostě příjemný pasivní skill, ideální pro každého nekomancera.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Skeleton Hit Points:
| +7
| +14
| +21
| +28
| +35
| +42
| +49
| +56
| +63
| +70
| +77
| +84
| +91
| +98
| +105
| +112
| +119
| +126
| +133
| +140
|
Skeleton Damage:
| +2
| +4
| +6
| +8
| +10
| +12
| +14
| +16
| +18
| +20
| +22
| +24
| +26
| +28
| +30
| +32
| +34
| +36
| +38
| +40
|
Monster Hit Points +%:
| 7
| 14
| 21
| 28
| 35
| 42
| 49
| 56
| 63
| 70
| 77
| 84
| 91
| 98
| 105
| 112
| 119
| 126
| 133
| 140
|
Monster Damage +%:
| 2
| 4
| 6
| 8
| 10
| 12
| 14
| 16
| 18
| 20
| 22
| 24
| 26
| 28
| 30
| 32
| 34
| 36
| 38
| 40
|
Improved Missile Damage:
| od 2. levelu Skeleton Mastery (vylepšený Damage střel pro Skeleton Mage)
|
|
Clay Golem
Potřebný level: 6
Podmínky: žádné
|
"Pro nekromanta je sice docela snadné oživit mrtvou tkáň, ale vdechnutí jiskry života do neživých objektů představuje úplně jinou záležitost. Hliněný golem představuje nejjednodušší formu tohoto složitého umění, jež vytvoří služebníka nekromanta přímo ze země. Intenzivní zátěž, jíž to klade na psychiku původce kouzla, mu dovoluje najednou udržovat pouze jednoho golema jakéhokoli typu."
Clay Golem je první a nejslabší golem, kterého můžete vyvolávat. Vydrží v boji déle než kostlivci a nepotřebuje k vyvolání mrtvolu, takže ho určitě budete používat. Jen do něj neinvestujte více než 1 skill point, protože na 18. levelu přijde Blood Golem a pak další a lepší...
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
| Mana Cost:
| 15
| 18
| 21
| 24
| 27
| 30
| 33
| 36
| 39
| 42
| Damage:
| (normal) 2-5 (night) 2-6 (hell) 3-7
| 2-6 2-8 4-9
| 3-8 3-10 5-11
| 4-10 4-12 6-14
| 4-12 4-14 7-16
| 5-13 5-16 8-19
| 6-15 6-18 9-21
| 6-17 6-20 10-24
| 7-19 7-22 11-26
| 8-20 8-24 12-29
| Hit Points:
| (normal) 100 (night) 175 (hell) 275
| 135 236 371
| 170 297 467
| 205 358 563
| 240 420 660
| 275 481 756
| 310 542 852
| 345 603 948
| 380 665 1045
| 415 726 1141
| Defense:
| 2
|
|
|
Level | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
| Mana Cost:
| 45
| 48
| 51
| 54
| 57
| 60
| 63
| 66
| 69
| 72
| Damage:
| (normal) 9-22 (night) 9-27 (hell) 13-31
| 9-24 9-29 14-33
| 10-26 10-31 15-36
| 11-27 11-33 16-38
| 11-29 11-35 17-41
| 12-31 12-37 18-43
| 13-33 13-39 19-46
| 13-34 13-41 20-48
| 14-36 14-43 21-51
| 15-38 15-45 22-53
| Hit Points:
| (normal) 450 (night) 787 (hell) 1237
| 485 848 1333
| 520 910 1430
| 555 971 1526
| 590 1032 1622
| 625 1093 1718
| 660 1155 1815
| 695 1216 1911
| 730 1277 2007
| 765 1338 2103
| Defense:
| 2
|
|
|
Golem Mastery
Potřebný level: 12
Podmínky: Clay Golem
|
"Rozvinutí této dovednosti dovolí nekromantovi vložit do svých umělých výtvorů větší část vůle a více energie. To mu umožňuje tvořit robustnější golemy a ovládat je s větší jemností."
Golem Mastery se podobá skillu Skeleton Mastery. Také je to pasivní skill a také zvyšuje Life, tentokrát však vašim golemům. Bohužel místo Damage přidává tento skill rychlost chůze vašeho golema, což není moc účinné. Tudíž je Golem Mastery výrazně horší než jeho Skeletonový protějšek. Ovšem nějaké bodíky byste sem přece jen mohli dát. Stačí tak 1 nebo 2, možná o trochu více. Později, až budete mít + All Skill Levels předměty, se level zvedne na solidní hodnotu.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Hit Points +%:
| 20
| 40
| 60
| 80
| 100
| 120
| 140
| 160
| 180
| 200
| 220
| 240
| 260
| 280
| 300
| 320
| 340
| 360
| 380
| 400
|
Walk/Run Speed +%:
| 6
| 10
| 14
| 17
| 20
| 22
| 23
| 24
| 26
| 27
| 28
| 29
| 30
| 30
| 31
| 32
| 32
| 32
| 33
| 33
|
"Mrtví válečníci nejsou jedinými hrdiny, jež nekromant může povolat, aby osídlili jeho výtvory. Mnohý nekromant si libuje ve vyvolávání stínů dávno mrtvých čarodějů a jejich přizpůsobování své vůli. Kněží Rathmy se domnívají, že to dokazuje převahu jejich oboru mystických umění."
Obdoba obyčejných kostlivců. Mají ovšem větší výdrž a útočí nadálku různými kouzly (fire, cold, lightning, poison). Bohužel na vyšších obtížnostech pochcípají většinou až moc rychle, takže se vyplatí použít mrtvoly spíše na Revive a Corpse Explosion. Ale nějaké využití by se přece jen našlo. Jejich výhoda je, že nepodléhají časové tísni 3 minut jako Revivy, takže si je můžete nakouzlit před nějakým tuhým střetem nebo duelem libovolně dopředu. No a pak by se mohli hodit v lokacích s mrtvolami, které se nedají Revivovat (Leapers, Oblivion Knights), a tak udělají vhodný štít pro Iron Maiden. Damage Skeleton Mage se dá zvýšit pomocí Skeleton Mastery.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Počet kostlivců:
| 1
| 2
| 3
| 4
| 5
| 6
| 7
| 8
| 9
| 10
| 11
| 12
| 13
| 14
| 15
| 16
| 17
| 18
| 19
| 20
|
Mana Cost:
| 8
| 9
| 10
| 11
| 12
| 13
| 14
| 15
| 16
| 17
| 18
| 19
| 20
| 21
| 22
| 23
| 24
| 25
| 26
| 27
|
Hit Points:
| 61(normal) / 88(nightmare) / 123(hell)
|
|
Blood Golem
Potřebný level: 18
Podmínky: Clay Golem
|
"S použitím malého množství vlastní krve nekromant může dát život tvorovi ani živému, ani mrtvému, přesto utvořenému z lidské tkáně. Tento homunkulus se živí čerstvou krví zabitých nepřátel, z nichž si doplňuje svou sílu. Krvavý golem, připoutaný k nekromantovi jeho vlastní krví, dokáže sdílet tuto uloupenou životní sílu se svým pánem. Bohužel, vazba působí oběma směry a jakékoli zranění, jež utrpí golem, se přenese i na původce kouzla."
Blood Golem je druhý a silnější typ golema. Mezi jeho použitelné vlastnosti patří především Life Stealing, pomocí kterého golem získává od zraněných nepřátel život. A jelikož je s vámi spojen svojí krví, 70% ukradnutého Life přidělí sobě a zbylých 30% vám (pokud by jeden z vás dosáhl maximum Life, přebytek se přidělí tomu druhému). Tato vazba sice působí i obráceně, ale většinou to není tak drastické, zabít vás nikdy nemůže!
S Blood Golemovo Life Stealingem se pojí jedno velice známé, velice používané a velice nechutné kombo, které sice bylo patchem 1.08 zredukováno, ale stále funguje. Pokud totiž na nepřátele, kteří útočí na Blood Golema, zakouzlíte Iron Maiden, tito nepřátelé dostanou mnohonásobný damage zpět od Iron Maiden, ale je to bráno jako damage od golema. Tím pádem se uplatní vysoký Life Stealing a vy dostanete opravdu hodně Life pro sebe. Nemusím snad zdůrazňovat, že to je velmi užitečné. Stejné kombo funguje i s paladinovo aurou Thorns (golem s ní musí být očarován).
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
| Mana Cost:
| 25
| 29
| 33
| 37
| 41
| 45
| 49
| 53
| 57
| 61
| Damage:
| (normal) 6-16 (night) 9-23 (hell) 10-27
| 8-21 12-31 13-36
| 10-27 15-39 17-45
| 12-32 18-47 20-55
| 14-38 21-55 24-64
| 16-44 24-63 27-74
| 18-49 27-71 31-83
| 20-55 31-79 34-93
| 22-60 34-87 38-102
| 24-66 37-95 41-112
| Life Stealing %:
| 86
| 95
| 102
| 108
| 112
| 116
| 119
| 121
| 124
| 126
| Hit Points:
| 201(normal) / 388(nightmare) / 636(hell)
| Defense:
| 90
|
|
|
Level | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
| Mana Cost:
| 65
| 69
| 73
| 77
| 81
| 85
| 89
| 93
| 97
| 101
| Damage:
| (normal) 27-72 (night) 40-103 (hell) 45-121
| 29-77 43-111 48-130
| 31-83 46-119 52-140
| 33-88 49-127 55-149
| 35-94 53-135 59-159
| 37-100 56-143 62-168
| 39-105 59-151 66-178
| 41-111 62-159 69-187
| 43-116 65-167 73-197
| 45-122 68-175 76-206
| Life Stealing %:
| 128
| 129
| 131
| 132
| 133
| 135
| 136
| 137
| 138
| 138
| Hit Points:
| 201(normal) / 388(nightmare) / 636(hell)
| Defense:
| 90
|
|
"Mocné tepelné, zmrazující a elektrické útoky si mohou na povolaných služebnících každého nekromanta vybrat silnou daň. Rozvinutím této dovednosti nekromant nasytí své povolané přisluhovače ochrannou energií, která posílí jejich ochranu proti přirozeným i mystickým živlům."
Summon Resist je poslední pasivní skill nekromancera. Přidává všem vašim Minionům (Skeletons, Golems, Revives) body ke všem Resistances, čímž se stávají více odolnější proti různým kouzlícím potvorám a postavám, a tak vám déle vydrží. Vypadá to sice dobře, ale není to zase tak účinný bonus, aby se vyplatilo sem investovat více než 1 Skill Point. Později vám Summon Resist zvednou na dostatečnou hodnotu předměty + All Skill Levels.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Resist All %:
| 28
| 34
| 39
| 44
| 47
| 50
| 52
| 54
| 56
| 57
| 59
| 60
| 61
| 62
| 62
| 64
| 64
| 65
| 65
| 66
|
"Mnozí mágové sice strávili své životy studiem přeměny běžných kovů ve zlato, ale nekromanti vždy zaujímali k přeměně kovů poněkud jiný přístup. Složitými tajemnými rituály a mocným soustředěním mysli dokáže nekromant povolat golema z běžných kovů. Tento výtvor přebírá vlastnosti původního zdrojového materiálu, včetně všech magických účinků nebo jiných vlastností, jež mohl mít původní kov."
Jako jediného z golemů nemůžete Iron Golema vyvolat jen tak ze země, ale musíte ho vytvořit z kovového předmětu (to vylučuje předměty typu Clubs, Wands, Crystal Swords, Gloves, Belts, Throwing Weapons, Staves, Bows, Crossbows, kožené Boots a Armor, šperky a také Quest Items). Ovšem na golema se přenesou statistiky předmětu, takže čím lepší předmět, tím kvalitnější a hodnotnější golem. Z obyčejných věcí se přenáší pouze Damage nebo Defense, z magických nebo lepších i jiné vlastnosti (ovšem některé se na golema přenést nemohou např. Mana Stealing nebo Chance to Find Magic Items). Pokud golema vytvoříte z Ethereal Itemy, bude průhledný, ale jinak to nebude mít žádný vliv. Největší výhoda tohoto golema je však jakási zabudovaná aura Thorns, která automaticky vrací zpět několikanásobně zvětšený damage do potvory, která na golema zaútočila. Funguje to stejně jako Iron Maiden, kterou to může vhodně doplnit.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Thorns %:
| 0
| 150
| 165
| 180
| 195
| 210
| 225
| 240
| 255
| 270
| 285
| 300
| 315
| 330
| 345
| 360
| 375
| 390
| 405
| 420
|
Mana Cost:
| 35
|
Damage:
| 7-19(normal) / 11-30(nightmare) / 12-33(hell)
|
Hit Points:
| 306(normal) / 595(nightmare) / 980(hell)
|
Defense:
| 111
|
"Věří se, že ke stvoření veškerého života došlo, když byly oheň, země, železo a maso spojeny. Nekromant zběhlý v tomto umění může povolat golema sestávajícího se jen z živoucího ohně. Nekromant povolá golema neustále se zrychlujícími částicemi vzduchu. Tyto částice se nakonec vznítí a v mžiku tak vznikne golem, jako by povstal z řídkého vzduchu."
Fire Golem je nejsilnější nekrovo golem ve hře. Dává masivní Fire Damage, ale vyvažuje to svou velmi vysokou Mana Cost. Navíc pohlcuje Fire Damage, který dostane, a přeměňuje ho v Life, tudíž se proti němu například kouzelnice s ohnivými kouzly moc nechytá. A je zde ještě jedna menší výhoda - při svém vyvolání a smrti golem všem nepřátelům poblíž nadělí další Fire Damage, takže pokud máte dostatek many, můžete zkusit taktiku neustálého překouzlování golema :-)!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
| Mana Cost:
| 50
| 60
| 70
| 80
| 90
| 100
| 110
| 120
| 130
| 140
| Fire Damage:
| (normal) 20-54 (night) 30-78 (hell) 36-94
| 23-63 35-91 42-110
| 27-72 40-105 48-126
| 30-82 45-118 54-143
| 34-91 51-132 61-159
| 37-101 56-146 67-176
| 41-110 61-159 73-192
| 44-120 66-173 80-209
| 48-129 72-187 86-225
| 51-139 77-200 92-242
| Fire Absorb %:
| 36
| 45
| 52
| 58
| 62
| 66
| 69
| 71
| 74
| 76
| Hit Points:
| 313(normal) / 613(nightmare) / 1013(hell)
| Defense:
| 160
|
|
|
Level | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
| Mana Cost:
| 150
| 160
| 170
| 180
| 190
| 200
| 210
| 220
| 230
| 240
| Fire Damage:
| (normal) 55-148 (night) 82-214 (hell) 99-258
| 58-157 87-228 105-274
| 62-167 93-241 111-291
| 65-176 98-255 117-307
| 69-186 103-269 124-324
| 72-195 108-282 130-340
| 76-205 114-296 136-357
| 79-214 119-310 143-373
| 83-224 124-323 149-390
| 86-233 129-337 155-406
| Fire Absorb %:
| 78
| 79
| 81
| 82
| 83
| 85
| 85
| 86
| 87
| 88
| Hit Points:
| 313(normal) / 613(nightmare) / 1013(hell)
| Defense:
| 160
|
|
"Konečný cíl kněží Rathmy představuje dokonalé oživení a ovládnutí mrtvého tvora, při zachování čistoty a vlastností jeho těla, přičemž se uvolní jeho duše, aby nekromant získal plnou nadvládu. Když nekromant nakonec po dlouhém úsilí získá tuto schopnost, může se opravdu prohlásit za pána Velkého koloběhu bytí."
Bez Revivu se nekromancer na vyšších levelech prakticky neobejde, protože je to skvělé, potřebné a ultimátní kouzlo, které nemá v Diablu 2 obdoby. Jednoduše oživíte na 3 minuty mrtvolu, přidáte jí Life a necháte ji bojovat na vaší straně. Jako vše, i tento skill má některé nevýhody. Nemůžete Revivovat všechny potvory, žádných Bossů, Super Unique, Champion a podobných monster si neužijete. Omezení platí i na několik "obyčejných" monster (Oblivion Knights, Leapers...). Vyvolané potvory sice mohou používat své speciální útoky (Fire Ball, Lightning, Blizzard atd.), ale například Greater Mummies nebo Fallen Shamani už nemohou oživovat své další přátele, což by bylo opravdu husté! Měli byste si také dávat pozor na skutečnost, že některé Revivy nejsou vybaveni takovou inteligencí, jako třeba golem. Záleží to na tom, jakou potvoru si zvolíte.
Damage a Life oživených monster můžete zvýšit pomocí Skeleton Mastery, jejich odolnost proti elementárnímu damage zajistíte skillem Summon Resist. I Revive monstra obdrží všechny Aury, Warcries a jiné hromadné bonusy od ostatních členů party, címž se dájí ještě více vylepšit jejich vlastnosti. Před vykouzlením Revivu byste se měli snažit vybrat tu potvoru, která se bude v danou chvíli nejvíce hodit. V některých lokacích jsou favorité jasní (např. Abyss Knighti, Council Members...), jinde máte možnost si vybrat. Sice je zajímavé vláčet s sebou hordu monster, ale jednak vám brzy dojdou mrtvoly, jednak je to náročné na manu a leckdy i nepřehledné, blokující a na netu lagující, takže to s těmi Skill Pointy nepřežeňte. Ze začátku je ideální tak 3 Revive, později se spolu s předměty level zvedne tak na 10, což je taková ideální hodnota pro pokročilého nekra.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 45
|
Počet monster:
| 1
| 2
| 3
| 4
| 5
| 6
| 7
| 8
| 9
| 10
| 11
| 12
| 13
| 14
| 15
| 16
| 17
| 18
| 19
| 20
|
Hit Points:
| +200% k Hit Points původní potvory
|
Duration:
| 180 Seconds
|
--< Citáty byly převzaty z českého manuálu ke hře Diablo 2 >--