Zde je seznam a popis všech Elemental Skillů, které může používat Druid. Kromě této skupiny patří do Druidova arsenálu Summoning Skills a Shape Shifting Skills.
Roky studií a života v harmonii s přírodou poskytly Druidům unikátní schopnost vcítit se pocitů světa okolo nich. Tyto dovednosti představují jejich schopnosti ovlivnit síly přírody. Díky těmto dovednostem dovedou na dálku zasáhnout nepřítele, zaútočit na celou skupinu nepřátel najednou a dokonce i ochránit se před živelnými útoky od jiných.
Elemental skilly jsou klasická, většinou plošná kouzla. Bohužel je ale nemůžete používat, pokud jste přeměněni do některého zvířete. Z toho samozřejmě vyplývá, že se buď zaměříte na Shape Shifting, nebo právě na Elemental Skilly. A jelikož je v současné době Shape Shifting strategie daleko silnější, většinu Elemental Skillů normálně nevyužijete (leda, že byste se schválně snažili udělat Elemental Druida...). Mnoho Elemental Skillů má větší či menší Casting Delay
[ Firestorm | Molten Boulder | Arctic Blast | Cyclone Armor | Fissure ]
[ Twister | Volcano | Tornado | Hurricane | Armageddon ]
|
Firestorm
Potřebný level: 1
Podmínky: žádné
Casting Delay: 0.6 sekundy
|
"Druid, který ovládá tuto schopnost, dokáže vyvolat vlny rozžhavené země, které se rozšiřují kupředu a propalují si cestu i v řadách jeho nepřátel."
Tento skill vyvolá na určené místo proudy spalujícího ohně. Ze začátku hry to dokáže spálit každého normálního nepřítele, takže pokud se specializujete na Elemental Skilly, proč do toho nevrazit bodík.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 4
|
Fire Damage za sekundu:
| 3-7
| 7-10
| 10-14
| 14-17
| 17-21
| 21-24
| 24-28
| 28-31
| 32-36
| 37-41
| 42-45
| 46-50
| 51-55
| 56-59
| 60-64
| 65-69
| 71-75
| 77-80
| 83-86
| 89-92
|
|
Molten Boulder
Potřebný level: 6
Podmínky: Firestorm
Casting Delay: 2 sekundy
|
"Vzhledem ke svému talentu dokáží Druidi vyvolat ohromnou, valící se masu lávy, která se převalí přes menší nepřátele stojící jí v cestě a nakonec exploduje v ohnivé úlomky."
Další ohnivý skill, tentokrát vypustíte valící se balvan, který poraní nepřátele v cestě a nakonec vybuchne do ohnivé masy podobné předchozímu skillu Firestorm. Oproti němu má ale Molten Boulder plošnější a silnější účinek, ovšem také větší Casting Delay. Osobně si myslím, že Arctic Blast (dostupný na stejné úrovni) je o trochu lepší, ale přesto tenhle skill asi také využijete.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 10
| 10.5
| 11
| 11.5
| 12
| 12
| 13
| 13
| 14
| 14
| 15
| 15
| 16
| 16
| 17
| 17
| 18
| 18
| 19
| 19
|
Fire Damage za sekundu:
| 11-16
| 19-24
| 28-32
| 36-41
| 44-49
| 52-57
| 60-65
| 69-73
| 79-84
| 90-94
| 100-105
| 111-116
| 121-126
| 132-137
| 142-147
| 153-158
| 166-171
| 179-183
| 192-196
| 205-209
|
|
Arctic Blast
Potřebný level: 6
Podmínky: žádné
|
"S pomocí větrů ze severu dokáží Druidi vykouzlit ledový příval mrazu, který dokáže znehybnit všechny nepřátele ve svém dosahu."
Pokud znáte skill Inferno kouzelnice (kouzlí ho například Flayer Shamani), nebude vám účinek tohoto skillu cizí, akorát je Arctic Blast v ledovém vydání. Po zakouzlení druid vypustí takový ledový jazyk v jednou směru do nepřátel. Pokud se jich jazyk dotkne, zraní je a zároveň je zpomalí pomocí mrazu. Čím vyšší level, tím dále jazyk dosáhne a tím je smrtelnější. Arctic Blast je ze začátku jedno z nejpoužívanějších elementárních kouzel pro svoji plošnost a skvělou účinnost. Jen si pro něj připravte hodně many, jelikož platíte Mana Cost za každou sekundu trvání kouzla!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 4
| 5
| 6
| 7
| 7
| 8
| 9
| 10
| 10
| 11
| 12
| 13
| 14
| 14
| 15
| 16
| 17
| 17
| 18
| 19
|
Cold Damage za sekundu:
| 8-15
| 14-21
| 20-28
| 26-34
| 33-40
| 39-46
| 45-53
| 51-59
| 58-66
| 65-72
| 71-79
| 78-85
| 85-92
| 91-99
| 98-105
| 105-112
| 112-119
| 119-126
| 126-133
| 133-140
|
Cold Length (seconds):
| 4
| 4.6
| 5.2
| 5.8
| 6.6
| 7
| 7.6
| 8
| 8.4
| 8.8
| 9.2
| 9.6
| 10
| 10.4
| 10.8
| 11.2
| 11.6
| 12
| 12.4
| 12.8
|
Range (yardy):
| 5.3
| 6
| 6
| 6.6
| 6.6
| 7.3
| 7.3
| 8
| 8
| 8.6
| 8.6
| 9.3
| 9.3
| 10
| 10
| 10.6
| 10.6
| 11.3
| 11.3
| 12
|
"Tato dovednost umožňuje Druidovi schovat se do vířivé masy nabitých částic, které dokáží absorbovat nepříznivé účinky útoků na principu ohně, mrazu a blesků."
Cyclone Armor je výborný skill, který asi jako jediný Elemental Skill využijí i Shape Shifting druidové. Podobá se nekromancerovo Bone Armor, také kolem vás vytvoří štít, jenž zůstává, dokud se nevyčerpá jeho Life. Váš štít poté pohltí všechna zranění způsobená Fire, Cold nebo Lightning útoky. Pro Elemental druida je to povinnost, Shape Shifting druidovi se ale tento skill také vyplatí, protože chodí do největší bitevní vřavy. Jednoduše si zakouzlíte Cyclone Armor, přeměníte se do zvířecí podoby a až se vrátíte zpět do druidí podoby, rychle překouzlíte štít a jedete znovu... Sice musíte investovat 1 Skill Point do Arctic Blastu, ale to není zase tak hrozné a navíc ho můžete ze začátku hry ještě docela účinně použít!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 5
| 6
| 7
| 8
| 9
| 10
| 11
| 12
| 13
| 14
| 15
| 16
| 17
| 18
| 19
| 20
| 21
| 22
| 23
| 24
|
Life:
| 40
| 52
| 64
| 76
| 88
| 100
| 112
| 124
| 136
| 148
| 160
| 172
| 184
| 196
| 208
| 220
| 232
| 244
| 256
| 268
|
"Když vyšle Druid své hluboké prosby k samému jádru Země, dojde k rozlomení zemské kůry, přičemž pod nohami nepřátel začnou tryskat vulkanické páry, které sežehnou každého z nich na uhel."
Toto kouzlo vytvoří na vámi určeném místě několik lávových jezírek. Pokud na nich budou stát nepřátelé, láva je bude intenzivně zraňovat. V praxi je tento skill velmi užitečný, hlavně proto, že narozdíl od jiných Elemental skillů zde máte naprostou kontrolu na tím, kam kouzlo dopadne a kde bude účinkovat. Navíc je účinek celkem dobře plošný a zdrcující, což z tohoto kouzla dělá vhodný doplněk k Arctic Blastu. Škoda jen toho Casting Delay :-(.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 15
|
Fire Damage:
| 15-25
| 21-31
| 27-37
| 33-43
| 39-49
| 45-55
| 51-61
| 57-67
| 69-79
| 81-91
| 93-103
| 105-115
| 117-127
| 129-139
| 141-151
| 153-163
| 169-179
| 185-195
| 201-211
| 217-227
|
Duration:
| 3.2 Seconds
|
"Když Druid zavolá do větru, zašle tak malé větrné víry do středu svých nepřátel, čímž je omráčí a rozpráší zároveň."
Twister vytvoří několik menších vírů, které druid vypustí směrem na cíl a kohokoli v cestě zraní a omráčí. Bohužel v praxi je to celkem nepoužitelné, protože jednak je Damage opravdu hodně malý, omráčení trvá opravdu jen chvíli a navíc se s Twisterem strašně špatně míří. Sice prý jde udělat něco jako s Whirlwindem, že při sesílání kouzla myší projdete přes několik nepřátel najednou a určíte vírům směr, mě to ovšem nepřineslo žádný solidní výsledek :-)! Jinak jen pro doplnění uvedu, že Damage, který Twister dává, je typu Physical, to znamená, že nepůsobí na Physical Immune potvory, ale zase se nedá normálně zrezistovat...
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 7
|
Damage:
| 6-8
| 8-10
| 10-12
| 12-14
| 14-16
| 16-18
| 18-20
| 20-22
| 23-25
| 27-29
| 30-32
| 34-36
| 37-39
| 41-43
| 44-46
| 48-50
| 52-54
| 57-59
| 61-63
| 66-68
|
Stun Length:
| 0.4 Seconds
|
"Druid vycvičený v této schopnosti ovládá síly potřebné k vyvolání ničivé erupce ze samého nitra Země, po níž se na všechny nepřátele v okolí snese ničivý déšť žhavých kamenů."
Volcano je další ohnivé kouzlo, které mělo být asi podle autorů nástupcem Fissure. Vytvoří malý vulkán na určeném místě, ze kterého začnou létat žhavé koule náhodně okolo. Celkově sice působí asi na větší ploše než Fissure, ale u Fissure jste si byli téměř jisti, že tam, kde kouzlo zakouzlíte, také bude působit. U Volcano máte tuto jistotu pouze uprostřed vulkánu, žhavé koule padají zcela náhodně, takže se to vašich nepřátel nemusí vůbec dotknout! Další problém je, že i když se už do nepřátel trefíte, má Volcano menší Damage než Fissure, které bylo přístupné o 12 levelů předtím, takže jim moc neuškodí. K tomu ještě připočtěte vyšší Casting Delay a Mana Cost a řekl bych, že se raději vrátíte zpět k Fissure.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 25
|
Fire Damage:
| 15-20
| 19-24
| 23-28
| 27-32
| 31-36
| 35-40
| 39-44
| 43-48
| 51-56
| 59-64
| 67-72
| 75-80
| 83-88
| 91-96
| 99-104
| 107-112
| 119-124
| 131-139
| 143-148
| 155-160
|
"Po přetvoření silných větrů do hrůzu nahánějícího cyklónu pošle Druid tuto ničivou sílu do zástupu svých nepřátel, rozbije jejich řady a zanechá po sobě jenom stopy zkázy."
Tornado je velmi podobné Twisteru, tentokrát však nevytvoříte několik menších vírů, ale jeden velký, který se bude pohybovat směrem k nepříteli. Tornado už dává větší Damage, ovšem zase postrádá možnost omráčit nepřátele. Opět je zde možnost při sesílání projet myší přes několik napřátel a určit tak směr tornáda, ovšem se stejným negativním výsledkem. Typ zranění zůstává Physical. Kdyby Tornado mělo větší Damage, možná by se vyplatilo ho používat i přesto, že nejde moc namířit, to se ovšem o této verzi říci nedá.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 10
|
Damage:
| 25-35
| 33-43
| 41-51
| 49-59
| 57-67
| 65-75
| 73-85
| 81-91
| 95-105
| 109-119
| 123-133
| 137-147
| 151-161
| 165-175
| 179-189
| 193-203
| 213-223
| 233-243
| 253-263
| 273-283
|
"Jenom příslušně talentovaný Druid dokáže vyvolat tuto nejsilnější zkázotvornou vichřici. Prudká bouře kolem sebe způsobí učiněné peklo, zatímco Druid se nachází v lidu uprostřed samotného hurikánu."
Toto kouzlo kolem Druida vytvoří vichřici, která se pohybuje spolu s ním. Vypadá jako takový větší štít, jenž zraňuje vše, co je uvnitř něho kromě druida a jeho přátel. Působí to docela efektně, i když Damage by mohl být větší. Dobrá taktika by mohla být pobíhat okolo potvor a tak je hurikánem zraňovat, ale na to je Duration kouzla bohužel příliš malá. Každopádně funguje jako dobrý doplněk Armageddonu a jestliže jste s Elmental Druidem vydrželi až sem, bude se vám Hurricane hodit.
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 30
|
Duration:
| 10 Seconds
|
Damage:
| 25-50
| 32-57
| 39-64
| 46-71
| 53-78
| 60-85
| 67-92
| 74-99
| 84-109
| 94-119
| 104-129
| 114-139
| 124-149
| 134-159
| 144-169
| 154-179
| 166-191
| 178-203
| 190-215
| 202-227
|
Radius:
| 5.3 yardů
|
"Po vyvolání této děsivé síly mstící se přírody začnou z nebes kolem Druida, který tuto spoušť vyvolal, pršet hořící kameny zabíjející každého nepřítele, který měl tu smůlu a ocitl se uprostřed živlu."
Armageddon je, jak už název napovídá, nejsilnější druidovo kouzlo, které způsobuje velký Damage (i když by mohl být větší). Účinek je prostý, na vámi určenou oblast začne po dobu 10 sekund padat žhavé kamení a jiné nebezpečné věci, což samozřejmě bude mít záporný vliv na nepřátele, kteří se ve zmiňované oblasti ocitnou. Pokud se váš druid pohybuje, Armageddon ho bude následovat. A jelikož není zase tak lehké se trefit do požadovaných nepřátel, nejlepší taktika je zuřivě běhat okolo nepřátel s Armageddonem v zádech. Protože má Armageddon velký Casting Delay, připravte si nějaké účinné kouzlo, jež budete kouzlit mezi jednotlivými Armageddony. Asi nemusím připomínat, že by si Elemental Druid měl toto kouzlo co nejvíce vytrénovat a k zahození není ani pro Shape Shifting Druida, pokud bude mít problém s Immune Physical monstry. Pro něj se ovšem nevyplatí investovat do celého Skill Tree a stačí si sehnat například Druid Pelt, která bude body do Armageddonu přidávat!
Level | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
|
Mana Cost:
| 35
|
Duration:
| 10 Seconds
|
Fire Damage:
| 25-75
| 40-90
| 55-105
| 70-120
| 85-135
| 100-150
| 115-165
| 130-180
| 150-200
| 170-220
| 190-240
| 210-260
| 230-280
| 250-300
| 270-320
| 290-340
| 315-365
| 340-390
| 365-415
| 390-440
|
Radius:
| 5.3 yardů
|
--< Citáty byly převzaty z českého manuálu ke hře Diablo 2 >--