Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user: 'diablo@localhost' (Using password: YES) in /domains9/gameplanet-cz/diablo/www_root/print.php3 on line 2
Abanova kobka - náhled pro tisk

Platí pouze pro Expansion Set Assassin strategie by Ly-Lu Platí pouze pro Expansion Set

S Assassinkou se připravte na používání všech deseti prstů, ne-li více. :o) Má nejrozsáhlejší množství skillů, co se dá použít. Naštěstí se způsob používání moc neliší. Například ve větvi Martial Arts nebo Traps. Základní rozvrhnutí buildu, kterým se vydáte musíte udělat samozřejmě na začátku. U Asky je však výhoda např. v Martial Arts, že si nejdříve můžete vyzkoušet všechny skilly a pak se rozhodnout, které budete maxovat. Použitelné jsou téměř všechny. Já osobně jsem v půlce hry svou asku měnila na jiný build, takže z toho nakonec vznikla docela zajímavá kombinace. To je ale u asky normální. Množství variací je velké. Pokusím se tedy popsat jak jsem hrála já a zmínit se jak hrají jiní a něco k ostatním skillům, které jsem nepoužívala, nebo používala jen málo… Řeknu vám pár rad i k duelům, které já stále marně na Internetu hledám.

Nebudu Vás tedy nabádat jakým způsobem se máte dát, jelikož zvlášť u tohoto charakteru by to byla škoda, kdyby se všichni vydali stejným směrem.

Základní rozdělení bych asi navrhla na build pastí a build Martial Arts. Avšak používání jen jedné větve je vždy dost riskantní. Pokud neplánujete hrát v partě. Pro duely nemyslitelné. Proto se většinou používají kombinace různých skillů z těchto větví. Ve větvi Shadow disciplines používají všichni téměř to samé, jedná se o různá zrychlení, resistence, pasivní schopnosti a samotný shadow - stín, dvojnice vaší assassinky atd... Zajímavou kapitolkou jsou i kopance, které může aska uštědřit nepříteli. Sama jsem ale viděla jen jednu asku, která je používala.

Na začátku se též musíte rozhodnout jestli budete nosit 2 drápky nebo drápek a štít. Obojí má výhody a nevýhody. Většina ale nosí 2 drápky. Unikátní Bartuc‘s Cut-throat mají +2 to all skills a + 1 to Martial Arts. A to je veliká výhoda. Se štítem máte zas větší defensi a šanci na blok.

Podle zvoleného buildu je pak rozdílné dávání bodů do vitality , síly, many atd... Záleží též na tom jestli chcete asku do duelu nebo do normální hry, též do party je malý rozdíl. Do duelu samozřejmě na úkor ostatních možností dávat víc do vitality a trochu víc do síly pro lepší brnění.

Já osobně jsem si před začátkem hraní přečetla jen jeden návod a to na trapky. Nakonec to dopadlo mírně jinak, takže se návod moc nechytal.

Atributy
Síla - dávejte body zpočátku, abyste mohli nosit drápky, pak se soustřeďte na jiné a když se vám naskytne možnost lepšího brnění dávejte body znova. Na Normal a NM nepotřebujete ještě brnění s 200 a více defensí. Téměř celý NM jsem prošla v brnění se 102 defensí. Hlavně proto, že jsem v něm měla topazy :o). Všeobecně stačí méně. Pro duelisty platí naopak trochu více, abyste mohly nosit brnění s větší defensí. Já osobně na 84 levelu mám 95 + věci takže dohromady mám 162 bodů. Nezapomeňte, že nejlepší drápky, které můžete mít Bartuc‘s Cut-throat Greater Talons vám do síly přidají 20. Když máte dvoje tak 40.
Obecně platí: dávejte jen tolik, aby stačilo na průměrné brnění.

Obratnost - Tohle je jedna z vlastností, do které dávejte hodně bodů. Aska musí být rychlá a přesná. To je její přednost. Mimo jiné to trochu přidá i do defense. Určitě se ptáte proč, když na většině skillů je procentuální zvýšení attack rating. Totiž, když máte malý základ, tak jsou vám procenta k ničemu. Velký attack rating je nutný pro duely. Když přijde barbar s 5000 defensi, tak i kdyby jste měli damage 10 000, tak je vám s malým attack ratingem na nic. Prostě ho nezasáhnete…. :( Samozřejmě to platí i ve hře. Tam se ale defense - obrana monster pohybuje mnohem níže. Například:
V 1.aktu na normal - 25-70
V 3.aktu NM - 200-450
V 5.aktu Hell - 500-600/800
Já osobně mám 112 + věci takže dohromady 196. Attack rating se pak pohybuje od 7641 - 9400, což je nějakých 85 - 90 % na zásah příšer na Hellu.
Obecně platí: celou hru se držte okolo 85-90% pro neduelisty možná trochu níže.

Vitalita - velmi důležitá pro duelisty, středně důležitá pro normální hráče a málo důležitá pro trapky. Zpočátku dávejte jen když je nutné, normal se dá v pohodě přežít. NM taky až na bosse atd... Hell už je pro každou postavu těžká záležitost, takže tam byste měli mít už dost. Já mám 225 + věci 253, charmy + runy jah (5% života navíc) v brnění atd... což je něco okolo 1300. Normálnímu hráči stačí life pod 1000 (na Hellu). Duelista by měl mít těch 1300 a víš. Se zvyšováním vitality roste i stamina. Důležitá pro asky. Teď už jí mám tolik, že bych vydržela běhat půl hodiny... :o)
Obecně platí: do 50. levelu dávejte pravidelně menší množství, po 50. zas téměř všechno a pořád a kombinujte s obratností.

Mana - důležitá pouze pro Trapky. Pokud se vůbec nechcete pastmi zabývat, nechte manu být. Pokud chcete pasti, jako doplňkovou zbraň (většinou se používá Death Sentry, která je perfektní pro party na BN), dejte pár bodů na začátku. To bohatě stačí. Později budete moci používat Cobra Strike na kradení life a many a různé věci, co přidávají manu. Charmy atd... Pokud chcete mít pasti jako doplňkovou, ale zároveň někdy i hlavní zbraň (Hell) dejte do many o malinko víc než pár :o). Já mám 82 + věci 109 což je asi 540 many. A je to až moc.
Obecně platí: jen pár bodíků.

Shrnutí:
1 - 10 level: síla a obratnost - kuli drápkům, trochu life a mana
10 - 30 level: síla a mana - kulí drápkům a pastím, trochu obratnosti a life, tady je dobré pořídit si drápky se sockety a narvat tam lebky kuli life a mana steal, těch pár procent vám bude zatím bohatě stačit
30 - 50 level: střídavě všechno, mana už by neměla tolik docházet,takže ji občas vynechte, drápky s lebkami, zatím stačí brnění s topazy ( nebo jak kdo chce, někteří zastávají názor, že unikáty bohatě padají i bez MF :o) LOL, mně se ale tahle taktika dost osvědčila, obecně si tím vždy najdu věci s vysokým MF a jinými vlastnostmi, které se pak dají nosit při MF hrách na Hellu)
50 - 60 level: life, až najdete dobré brnění dávejte opět do síly, obratnost
60 - víš: záleží na situaci, hodně life, pak kombinujte s obratností, až bude dostatek life (já vím toho není nikdy dost), tak obratnost, pak podle potřeby, já na 84 ještě dávala 5 bodů kvůli brnění do síly :o)

Skilly
Martial Arts
Prostřední a levá větev jsou nabíjecí skilly, které musí být zakončeny normálním útokem nebo kopem. Pak se teprve projeví nabití.

Nejpoužívanější je asi Phoenix Strike - jeden z mála skillů, který se dá použít na Hell. Po prvním nabytí můžete seslat meteor, po druhém blesky a po třetím ledové úlomky. Mé oblíbené jsou blesky. Toto je výborný skill na potvory, které jsou imunní na některý živel nebo na dva. Obecně nejhorší pro asku jsou immune fire a lightning nebo physical, musí to pak řešit coldem a na to není moc dobře vybavená. Samozřejmě, že tu máme Blades of Ice , ale touto cestou jsem se nevydala. Dobrá věcička z PS jsou i zmíněné ledové úlomky, obzvlášť v lokacích jako Outter Steppes, Plains of Despair v 4. aktu a v 5. aktu téměř všude, když se kolem vás nahrne spousta obrovských monster, tak 3x bouchnete vypustíte ledové úlomky a všichni jsou zmražení. Vy si pak běháte mezi nimi a masakrujete, nebo likvidujete bosse. Působí mnohem lépe než Glacial Spike nebo Frozen Orb u sorcky.

Velice dobrý je též Cobra Strike. Osobně používám až na Hellu, kdy ho už mám na větším levelu. Zpočátku nemáte moc life a many takže byste pořád přepínali ze skillu na skill : boj - saní - boj - sání. Moc zdlouhavé. Krade life a manu. Dobrý je na kritické situace, často jsem se díky němu vyhnula smrti, nebo se aspoň dlouho držela :o) Jediný a to docela nepříjemný problém je ten, že nemůžete krást například kostlivcům. Logicky - žádný life nemají :o) A dále nemůžete krást potvorám immune to physical a určitým bossům, kteří jsou Stone skin. V Hellu každej druhej :o( Řešení je následující. Nevymlaťte předem všechny poskoky, nechte si některé na nabíjení... Nemají většinou moc velký damage a tak můžete mlátit do bosse a občas se nabít o jeho poskoka, který tancuje okolo vás... Obecně ale není pro asku dobré mít okolo sebe hodně monster. Je to stále jen žena a ne žádný barbar. Spíš na ně běžte s chytrostí. Často jen stojí opodál a pastí okolo nepřátel, kteří se mezi tím shlukli okolo Shadowa a poskoka. V takovýchto situacích se dost podobá Nekrovi.

Tiger strike: ze začátku se zdá jako dobrá věc, ale na Hellu téměř nepoužitelné. Znám člověka, který to má namaxované a je to jeho hlavní skill. Je to však aska na BN a tam se hra dost liší , vzhledem k tomu, že nehrajete sami. Ostatní nabíjecí skilly jsem nepoužívala, všude mám jen 1 bod, ale to neznamená že jsou špatné, prostě si musíte vybrat, co maxovat... Jediné, co bych nemaxovala já jsou asi Fist of Fire. Mají z levé větvě asi nejmenší damage. Určitě si říkáte, že damage u skillů asky není moc vysoký a je to tak. Aska jednou ránou nikoho nezabije, jak si možná někteří zpočátku mysleli. Její síla je v rychlosti a v šanci na zásah neboli attack rating jak už jsem se zmiňovala a dalšími blbůstkami ze sekce Shadow disciplines…

Dále tu máme pravou větev: Kopy a skill na dva drápky.

Dragon Talon: 1 bod - skill na nic.

Dragon Claw: nutná věc pokud chcete jít cestou dual drápků. Jinak jen 1 bod. Já osobně používám a mám max. Damage je větší a AR taky. Dobré na duely. Nemůžete pak ale nosit štít, což znamená investovat body do Weapon Block v Shadow Disc. To je nutnost! Většinou ale blok nepotřebujete, protože monstra masakrujete tak rychle, že se ani nestačí vzpamatovávat. V duelu to bohužel neplatí. :o( Pokud používáte mrazení tak se k vám taky nikdo moc nedostane. Chce to ale šikovnost. Je to velice dobrá věcička, všem doporučuji.

Dragon Tail: kop s fire damagem. Jako skill samotný je vcelku na nic, malé poškození a stojí dost many. A fire máte na Phoenix Strike. Tvoří ale dokonalou kombinaci s namaxovanými skilly Blades of Ice a Claws of Thunder. Těmito se nabijete a kopem pak uštědříte dmg: cold, lightning i fire dohromady + předchozí fyzický dmg.

Například: Všechny tři skilly budou na 20.lvlu.
Vaše drápky budou mít dmg 20 - 41 (superior greater claws + 10% enhanced dmg)
Váš dmg normálního útoku bude: 80 - 200
Kopanec bude mít přibližně dmg: 323 - 428 fire
Úplné nabytí BoI + kopanec = 554 - 679 dmg
Úplné nabytí CoT + kopanec = 674 - 858 dmg
Úplné nabytí obou skillů + kopanec = 905 - 1109
V tomhle případě, vám ale nezbudou body do pastí. To ale nevadí, vůbec je totiž nebudete potřebovat .. :o)

Dragon Flight: dobrá věcička na duely. Když se namaxuje má velký damage. V duelech všechny naprosto dezorientuje, jelikož vás tento skill teleportuje od nepřítele k nepříteli.Všechny nakopnete, zmizíte a oni si ani neťuknou. Bohužel díky pomalosti připojení občas nevíte, co se s vámi děje a tak ztrácí tento perfektní skill na použitelnosti. Doporučuji hráčům s rychlým připojením bez lagů... V normální hře tento skill však moc často nepoužijete. Pokud ale často končíte mrtví v obležení nepřátel, tak tento skill je řešení. Stačí jeden bod a používejte ho jako teleport.

Shrnutí:
Levá větev a Phoenix Strike: Namaxujte cokoli, mimo Fist of Fire a podle toho zvolte past, kop nebo 2 drápky. Doporučuji PS - má výhodu několika živlů v jednom skillu bez přepínání. Tiger Strike a Cobra Strike většinou stačí 2-5 pak totiž budete mít věci s + skills

Pravá větev: Pokud nechcete kopat ani mít dva drápky nic sem nedávejte. Potom ale musíte namaxovat Claw Mastery v Shadow Disc. Pokud chcete dva drápky tak Dragon Claw na max. a jestli máte dobré připojení a lidi s kterými hrajete taky a chcete duelit a teleportovat se, tak Dragon Flight na max. A nebo Dragon Tail, jak jsem ho popsala výše.

Traps
Traps jsou pasti, které může vaše aska klást nepřátelům do cesty. Dá se hrát třeba jen s Traps nebo Traps kombinovat s jinými skilly. Jestli jste už hráli za kouzelnici a líbili se vám její mocná kouzla, ale vadila vám její slabá obrana a myslíte si, že zde dostanete mocnou kouzelnici s velkou obranou, tak se mýlíte. A dokonce dvojnásob. Pokud si uděláte trap- asku, tak budete hodně bodů dávat do many na úkor defense a životů. Nakonec bude tedy taky slabá. A její pasti se nevyrovnají moci kouzel sorcky. Obzvláště na Hell je to velmi obtížné. Ale spousta lidí se touto cestou vydala. V pastích jsou 3 skilly, které se dají používat. Lightning Sentry, Wake of Inferno a Death Sentry. (Do ostatních jen 1 bodík samozřejmě.)

U nich je téměř jedno, co namaxujete. Já osobně používám LS a WoI, ale hodně lidí používá třeba jen Death Sentry nebo DS a WoI. Jak se každému líbí. V duelu je použitelná jen LS. DS má sice větší damage, ale vystřelí z ní jen 5 paprsků. Hodně lidí tvrdí, že pasti jsou v duelu na nic. Ale já už jsem pastma pár lidí dostala. LS funguje trochu jako Thunder Storm u sorcky. Když je postava už hodně obraná o život, tak vykouzlete past, respektive 5 na sebe a držte se u ní a ona vašeho protivníka spolehlivě dodělá. Vzpomeňte jak vám vadí potvory s lightning enhanced. Tak takhle nějak vadí pasti protihráčům. Pokud nemá resist light. vyhnaný nad 75% nebo nemá lightning absorbs. Pak ho to naopak uzdravuje. :o(

Ve hře je taky nutné naučit se pasti klást, ale to si myslím, že se každý postupně naučí. Dobré jsou v úzkých prostorách jako je Chaos Sanctuary nebo Maggot Lair. Potvory stojí za sebou a past, jelikož má piercing - procházení nepřítelem, je vezme všechny najednou. Když jste ve volném prostranství, tak je zas dávejte okolo potvor dokola atd... Do pravé větve nedávejte nic. Já tam bohužel bodíky utratila, jelikož jsem si myslela , že Blade Shield bude zastávat funkci štítu, jako například u sorcky, ale není tomu tak. Je to na nic. Ani na duely.

Shadow Disciplines
Skilly, které budete používat pořád.

Levá větev:

Burst of Speed a Fade používat budete: dejte 2-5
BoS - procentuální zvýšení rychlosti útoku a běhání, velice dobrá věcička, v duelech nezbytnost, časově omezené, ale na vyšších levelech už to ani nezaznamenáte.
Fade - na určitou dobu procentuální zvýšení resistencí a snížení doby trvání kleteb, dobré v duelu proti necrovi, hodí na vás kletbu a ta z vás okamžitě spadne. :o)

Venom: dává jedové poškození do vaší zbraně, spousta lidí ho používá, spousta ne. Já osobně ne. Mimo jiné na Hell je hloupost to používat, když každá 3. potvora je immune to poison.

Bohužel můžete mít aktivovaný jen jeden skill z těchto tří. Chyba je moc se spoléhat na fade. Na Normal a NM to jde, ale na Hellu už musíte mít velký AR a rychlost útoku a to jen s BoS a najednou vám vznikne problém s resisty.
Obecně platí: pár bodů stačí. Naženete to věcmi s + skills.

Prostřední větev:

Claw Mastery: upravuje damage a attack. Namaxujte pokud používáte jeden drápek.

Weapon Block: procentuální šance na blok s dvěma drápky. Jestliže používáte štít, tohoto skillu si nevšímejte,pouze jeden bod. Pro dostačující blok dejte tak 5-7, pak se vám k tomu přičtou +skills. Zase platí duelisti co nejvíc, ostatní vystačí na 10 bodech.

Shadow Warrior: assassinka si vytvoří svůj stín, který používá skilly , které má aska navolené. Ostatní ne. Pouze 1 bod.

Shadow Master: assassinka vytvoří mnohem lepší stín. Ten už používá všechny skilly a má mnohem víc životů a resistence. Nejlepší skill asky. Když je namaxován má větší výdrž než barbar z Haroghatu. Výborná pro duel. Často padne protivník jednou ránou od shadowa, ale často také padne stín jednou ránou od protivníka. Určitě namaxovat. Na BN skill trochu ztrácí na použitelnosti. Tam se maxovat nemusí a bodíky si dejte do něčeho jiného.

Pravá větev:

Psychic Hammer: jakýsi psychický útok. Pouze 1 bod.

Cloak of Shadows: velmi dobrý skill. Mrak zatemní obrazovku, takže vás nepřátelé nevidí, pokud však máte malý dosah světla, tak bohužel nevidíte ani vy :o(. Daleko lepší věcička je ta, že snížíte defensi (obranu) nepřátel a to je pro asku nepostradatelné. Samozřejmě se nekouzlí pořád, na normal a NM ji téměř nepotřebujete, ale zato na Hell, nebo v partě a samozřejmě v duelech je už nutností. Ti, kdo neznají skilly asky, jsou z toho dost vedle, já osobně jsem si kdysi myslela, že je to lag... :o))) Jediná nepříjemnost je ta, že vydrží jen strašně kratičkou dobu. Jen 8 vteřin. V duelu pak nevíte, co dělat dřív. Doporučuji dát tak 4 body.
POZOR!! Jedna příjemná i nepříjemná věc: Pokud máte zapnutý prográmek maphack, tak se obrazovka neztemňuje. Příjemné v normální hře, ale v duelu naopak, pokud má protihráč maphack zapnutý, vidí stále stejně dobře, tma se nezobrazuje. Jen snížení def. Ale na druhou stranu hráč vůbec nemusí poznat, že jste CoS vykouzlili. Zasaženému nepříteli se jen nepostřehnutelně kouří z hlavy a to jen krátce a pokud nezná skilly asky, tak to nemusí vůbec zaregistrovat. Často člověk ani na svou postavu nekouká a jen bezhlavě stíhá nepřítele...

Mind Blast: Další super věcička, né však už tolik používaná. Vypadá trochu jako kdybyste hodili na nepřátele kupu bublin. Účinek je ten, že na okamžik oslepnou a nebo jim rupne v bedně a někteří začnou bojovat pro vás... Ze začátku to taky nevyužijete, ale na Hellu je to už velice dobrý pomocník asky. Obzvláště na velké skupiny nepřátel. Začnou se pak mydlit mezi sebou a vy jen tak stojíte opodál a kladete pasti nebo přikouzlíte ještě CoS aby se to urychlilo, nebo uzdravujete svého pomocníka, je to zábava. A když jich je už pár a vám se z toho kouzlení a pastění vyplejtvala celá mana, 3x bouchnout Cobra Strikem a jste zas úplní.
MB se moc nevyplatí na samotná monstra nebo bossy aktů. Většinou se vám stane málo často, že ho sesíláte vy. Váš stín totiž nezahálí a stále sesílá CoS a MB. Někdy je to k vzteku, když sešle MB na samotnou potvoru, do které mlátíte a ta se konvertuje k vám. Třeba několikrát za sebou…. Na duel je to dobrá věcička, nefunguje tak, že by protivník oslepl, ale na okamžik postava přestane reagovat. Bohužel jen na okamžik, ale právě okamžik je často osudný. Smrtelné pro sorcky nebo pro asky!!!
POZOR!! Nepoužívejte MB na Bnetu na krávách, pokud vy, nebo někdo z party má merce s aurou. Když se totiž potvora konvertuje, tak na ní automaticky začnou fungovat aury členů party VČETNĚ aury merce a po té co se potvora překonvertuje zpátky aura působí STÁLE !!! ale tentokrát už i na vás. Bývá to často smrtelné !!! Bohužel tím pádem nemůžete používat ani stín, který MB kouzlí téměř stále.

Co na sebe?
Zpočátku je to téměř jedno, jelikož aska poměrně dlouhou dobu vydrží bez dobrých zbraní a brnění. Takže se nebojte, co nejdéle nosit věci s magic find. Jde to téměř až do Arcane Sanctuary v NM. Všeobecně se snažte o co největší def, resistence, AR a hlavně + skills.

Zbraň:
Je to stejné od 1 levlu až do doby, kdy je možno najít nějaký dobrý rare drápek: pokud možno 3 sokety a co největší dmg, do soketů narvěte samozřejmě lebky co největších kvalit…pro sání many a life, pro přežití nutnost. Když zasadíte 3 perfekt lebky do jednoho drápku, tak dostanete 12% life a 9% mana steel, s tím už si vystačíte a do druhého dejte, co chcete. Většinou ale budete mít jen jeden drápek se soketama. Na začátku totiž budete nosit štít a k 50. levlu budete nacházet spoustu rare a magic drápků. Já osobně jsem asi od 50. do 60. levlu nosila drápek s lebkami a rare drápek, který podle levelu vaší postavy přidává do dmg a AR. Na vyšším levelu už je to dost. Většinou 0,5 za level do max. dmg a 16,5 za level do AR. Těch budete taky nacházet hodně, tak si vyberte ten nejlepší. Dobré je s Ignore Target‘s Defense - zasáhne vždy.

Drápek, který byste měli mít: Rare (svítivě žlutý) nebo magic (modrý) + 2 to skills, +dmg, AR za level, + co najdete
Lepší: setový Natalya‘s Mark Scissors Suwayyah (ale vyplatí se spíš jen s celou sadou)
Nejlepší: Bartuc‘s Cut-throat Greater Talons

Brnění:
Jak jsem už psala, zpočátku nějaké s co nejvíc sokety pro topazy. Na hellu už to bohužel nejde. Jednoznačně tedy brnčo s resistencemi a vysokou defensí. Nejlepší je runové slovo Smoke (runy Nef + Lum)v brnění s co největší defensí.

Co byste měli mít: Rare, magic s velkou defensí a resistencemi nebo runové slovo Smoke
Lepší: unikáty a sety s velkou defensí + soketnutá runa Um
Nejlepší: unikáty a sety s velkou defensí a resistencemi, a třeba i + skills ( Naj‘s Hellforge Plate), nebo sokety (Griswold‘s Ornate Plate)

Helma:
S velkou defensí a resistencemi, nebo s + do některé větve assassinky. V tomto případě se můžete pokusit o gamble. Já jsem na Hellu ve 3.aktu vygamblovala helmu +3 to Martial Arts s def okolo 40 a ještě něco do AR a circlet +2 to Martial Arts.
Nejlepší: Shako Harlequin Crest nebo Veil of Steel

Rukavice:
Pokud máte defensi nahnanou na jiných částech oblečení, stačí jen + skills, které se dají v pohodě koupit. Většinou jsem je sehnala v 2.aktu u kovářky. Má opravdu dobré věci. Můžete i gamblovat. A jinak platí to samé jako u předešlých. Velká def, resistence, + skills. A navíc je možnost, že najdete něco s % navýšením dmg nebo AR a to je též velmi dobrá věcička. Záleží na tom jak si vše zkombinujete. Já mám rukavice +2 to Martial Arts, asi 25 do dvou resistencí, ale def mají jen asi 23. Ty jsem koupila ve 2.aktu.
Nejlepší: jakékoliv unikátní

Boty:
Platí téměř to samé. Velká def, resistence. Navíc faster run/walk, ale není nutné. Aska na to má skill a taky existují small charms +5% FR/W.
Nejlepší: téměř všechny unikáty a boty ze setu Natalya‘s Odium. - ty mám já :o). docela padaj

Pásek:
Zase platí to samé: co největší def a resistence. A to i na úkor velikosti pásku. Já osobně vodičky už téměř nepoužívám (když potřebuji uzdravím se Cobra Strikem) a v duelu je stejně používat nesmíte.
Nejlepší: téměř všechny unikáty

Prstýnky:
Určitě si obstarejte jeden na resistence a jeden na AR. Dobré jsou i absorby - hlavně v duelech. Když například bojujete se sorckou (u té vás většinou zachrání jen rychlý výpad) a máte fire absorbs, tak pokud na vás sešle Fire Wall, bude vás to uzdravovat.. :o) Určitě je dobré mít v záloze i prstýnek s + skillem. Ale to jen tak nenajdete…
Nejlepší: Raven Frost - kuli AR, ten mít musíte, je snad nejdůležitější součástí Asčiny výbavy !, a druhý prstýnek nějaký magic nebo rare s resistencemi nebo si něco craftněte.

Amulet:
Buďto s resistencemi nebo s +skills a nejlepší obojí. Když najdete nějaký co přidává k AR jak bodově nebo procentuelně tak taky super. Lepší je bodově.
Ideální: Mara‘s Kaleidoscope a téměř všechny Unik - elite

Vlastnosti, o kterých jsem se nezmínila jako různá sání, replenish life, damage reduced atp. budete nalézat na věcech s vlastnostmi výše zmíněnými. Pokud se někdo chce zaměřit na určitou vlastnost, tak můžete, já jsem jen popsala ty, na které byste se změřit měli. Například damage reduced je dobré na duely, ale musí být vyhnáno dost vysoko. A tak je to se vším…

Charmy:
Důležité jsou +x life, resistenční charmy a dmg charmy - těch si pořiďte co nejvíce. Jsou to hlavně charmy například 2-7 cold dmg nebo 1-14 lightning dmg nebo 50 poison dmg over 6 seconds atd… měli byste jich mít tak alespoň 20.
POZOR: Damage charmy a gemy soketnuté do zbraně fungují pouze v případě, když je váš dokončovací útok fyzický, ne elementární. Tedy, když jste Trapka - žádné dmg charmy a gemy!!! A když máte build, který jsem popsala přibližně v polovině tohoto návodu - končíte Dragon Tailem, tak totéž !!!

Něco k duelům:
S askou asi nikdy nedostanete barbara. Mně se to teda jednou povedlo a dokonce pastí, ale do teďka přemýšlím, jak jsem to vlastně dokázala. I s ostatními postavami budete mít problém. Ale na druhou stranu Aska má mnoho skillů, které když umíte ovládat a správně je načasovat, mohou být velmi nebezpečné (MB). Taky záleží na tom jestli váš protihráč zná skilly asky. To hlavně u nabíjecích skillů a u CoS. Pokud si zapamatuje jakou barvu má Cobra Strike, když jste nabytí, tak ho už prakticky nemůžete používat. Jakmile totiž protihráč uvidí, že kolem vás krouží kulička CS-ku, tak okamžitě bere roha a zdrhá tak dlouho dokud to z vás nezmizí. Vy pak nemáte šanci se o něj nabýt a získat potřebné životy… Když zná někdo CoS tak je to taky průšvih. Jakmile se zatmí tak vám utíká tak dlouho, než se zase rozední a jeho def už není redukovaná. Většinou ale nikdo neutíká, jelikož toto kouzlo podceňuje. Nejlepší výsledek je asi v tom případě, když se dá duel ve třech. Dva dejme tomu na 75 a jeden na 99. Vy se držíte stranou a jen pastíte a mračíte…:o))) Ten 99 se pak často dost diví... podceňujíc asku... :o)

Nejsnazší pro vás je asi sorcka, zaprvé většinou nemá max resistence, jelikož je nepotřebuje , takže ji s LS budete docela škodit a hlavně ji brzy dostanete i zbraní. Ostatně tu asi dostane každej... pokud ona dřív nedostane vás. Jinak dual aska většinou dostane asku se štítem, ale taky to záleží na umění ovládat Asku... Aska může dostat v pohodě i Amu pokud Ama nevystřelí... takže zde platí moment překvapení a rychlý běh. Když vás šíp zasáhne nemáte šanci, jste mrtví okamžitě. Bacha na Paladiny. Zatím jsem ani jednoho nedostala. Nemůžete na ně pastma, jelikož mají většinou šílený resistence a když se k němu přiblížíte, tak si změní auru na dmg a zasadí vám smrtící ránu. S Paladiny dejte radši party než duel... Nekra dostanete pokud se k němu přiblížíte. Bacha, aby vás neuvěznil do kostí, pak nemáte šanci a též si dejte pozor na Bone Spear nebo Bone Spirit. Částečně na to pomáhá Fade, ale pak je zas problém Nekra trefit. Druid je tak něco mezi, jeho poskoci vám většinou moc neublíží, spíš rána od hráče samotného.

Všeobecně je to asi za Asku na duelu nejtěžší, ale já to beru jako výzvu. Skutečnost je bohužel taková, že většinou budete mrtví vy než váš protihráč. Pokud ale dokážete někoho zabít, buďte spokojeni, to je u asky umění. Bojovat s charaktery přibližně o 5-10 levlu níže než vy to taky není vždy výhra, často vás v pohodě dostanou a pak je to pěkný trapas. U asky musíte myslet, né jako u barbara, amy nebo sorcky - ti jednou bouchnou, vystřelí nebo zakouzlí a tím to hasne. Doufám, že vám k úspěšné hře tento návod alespoň trochu pomůže.

Ly-Lu (namarie@seznam.cz)