Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user: 'diablo@localhost' (Using password: YES) in /domains9/gameplanet-cz/diablo/www_root/print.php3 on line 2
Abanova kobka - náhled pro tisk

Platí pro Diablo 2 i Expansion Set Multiplayer - Player vs. Player Platí pro Diablo 2 i Expansion Set

Pokud hrajete Multiplayer, nemusíte pouze v partě zabíjet potvory a dělat questy. Další možností je s ostatními hráči bojovat, tedy Player vs. Player (PvP). Tyto bitky jsou takovým kořením Diabla 2, a to hlavně na Hardcore!

[ Duely | Player Killing | Tipy & triky ]

Duely:
Normálně jsou k sobě hráči v Multiplayeru, jak jistě víte, neutrální. Nemůžou na sebe útočit svými kouzly či schopnostmi, tudíž se ani nemohou zabíjet. Jestliže chcete zaútočit na nějakého hráče, musíte v Party Screenu zkřížit meče u požadovaného hráče. Zvolenému hráči se zobrazí na obrazovce zpráva o zapnutém nepřátelství (Hostility) a automaticky se mu proti vám také zkříží meče, aby na vás mohl útočit. Pokud je zvolený hráč v partě, znepřátelíte si zároveň i celou partu, jestliže jste navíc také v této partě, automaticky z ní vystoupíte. To, že jste zrovna s některým hráčem ve stavu Hostility, můžete poznat také podle portrétu lebky v pravém okraji obrazovky. Nepřátelství můžete vypnout opětovným kliknutím na meče, ovšem pokud tak uděláte, neznamená to, že soupeř udělá totéž. Dejte si tedy pozor, abyste se nedostali do situace, kdy do vás bude někdo sekat a vy se nebudete moci bránit!

Po zapnutí Hostility zmizí všechny vaše Town Portaly a navíc samozřejmě nemůžete používat žádné Town Portaly jiných hráčů. Slabé postavy do 9. levelu jsou chráněny tak, že proti nim nikdo nesmí zapnout nepřátelství a oni též nemohou používat tuto funkci. Samotný boj probíhá úplně stejně jako proti potvorám, ovšem Damage od všech kouzel a útoků je redukován o polovinu, abyste si souboje také trochu užili. Doba trvání Poison a Cold útoků je také redukována a navíc vůbec nemusí působit kvůli předmětům typu Poison Lenght Reduced ap. Vaši najmutí bojovníci, valkýry, kostlivci, golemové, zvířata a podobná havěť bude též útočit na protivníka a i oni budou mít útok o polovinu slabší. Dávejte si pozor na některé skilly, protože ne vždy působí na hráče stejně jako na potvory a někdy dokonce nepůsobí vůbec. Takže kromě klasické 50% redukce u všech skillů jsou zde i speciální penalizace, např. u aury Thorns a kouzla Iron Maiden je efekt redukován na desetinu! Více informací o těchto věcech naleznete v sekci Skills. Jednodušše můžete poznat, jestli skill působí i na hráče nebo jen na potvory, tak, že se podíváte ve hře přímo na anglický popis skillu. Pokud tam bude napsáno "enemies", skill působí i na hráče, jestliže popisek obsahuje pouze "monsters", dá se schopnost s úspěchem použít jen na potvory.

A co získáte nebo ztratíte při zabití hráče (resp. při prohře v duelu)? Jednak trofejní ucho, obsahující jméno hráče, jeho Level a typ postavy. K tomu ještě dostanete nějaké zlato (nebo ho naopak ztratíte), jehož množství je stejné, jako kdyby byl hráč zabit normální potvorou. Neztratíte (nezískáte) žádnou Experience, a to ani na nightmare a hell obtížnosti. Z toho vyplývá, že jsou duely na softcore spíše taková zábava, kdežto na hardcore jde o trochu víc, protože po smrti už vás nikdo nevzkřísí. Navíc na hardcore můžete ztratit i věci, dovolíte-li soupeřovi vzít vaše tělo (Loot). A proto se právě na hardcore hrách rozmáhá Player Killing...

[ Duely | Player Killing | Tipy & triky ]

Player Killing:
Nejprve si vysvětlíme, o co vlastně jde. Jedná se v podstatě o zabíjení jiných hráčů, kteří normálně hrají, ze zálohy Player Killery (PK). PKčka jsou většinou buď na několikanásobně vyšším levelu, anebo jsou speciálně upravená pro tento styl boje. Pokud si chcete mírumilovně trénovat postavu nebo nevyhledáváte souboje, jsou pro vás PKčka přinejmenším pěkně otravná. Hrajete-li na softcore, nepředstavují pro vás prakticky žádné nebezpečí, když nepočítáme ztrátu peněz, která se dá lehce nahradit. Ale na hardcore představují PKčka velké riziko a rychlý způsob, jak přijít o pečlivě trénovanou postavu a všechny věci. Proto byste se ve vlastním zájmu měli stranit konfliktů a využít těchto antiPK rad, platících zejména pro zmíněný hardcore.

Tak to bylo několik nejzákladnějších postřehů, pokud se jimi budete řídit, výrazně snížíte riziko svého zabití, i když ho nikdy úplně nezrušíte. Celkem slušné nebezpečí představují lagy, ale s těmi asi nic neuděláte...

[ Duely | Player Killing | Tipy & triky ]

Tipy & triky:
Tipy, jak se ubránit proti PKčkům, naleznete výše na stránce, zde jsou pouze nějaké rady k normálním, domluveným a chtěným duelům. Jestliže byste měli jakoukoli připomínku či doplněk k tomuto tématu, rádi si to přečteme a přidáme sem! Vše posílejte na náš e-mail.

Především byste před začátkem duelu měli být co možná nejvíce připraveni. Samozřejmostí je Life a Mana doplněná na maximum a dostatek lektvarů v opasku. Je vhodné si nakouzlit i různé spolubojovníky, očarování, pokřiky, nastavit správnou auru ap. Jestliže si dáváte souboj v lokaci, která není úplně bez potvor, měli byste dostatečný prostor před soubojem společně v partě vyčistit. Tomu se lehce můžete vyhnout, dáte-li duel v Blood Mooru (1. akt).

Jestliže se nechcete chovat jako odporná PKčka, snažte se hrát v duchu Fair Play. Přeci jen si asi domluvený duel dáváte pro zábavu a pokud třeba napadnete někoho ze zálohy, moc vás to bavit asi nebude (a to nemluvím o vaší oběti...). Začněte duel, až budete všichni připraveni, a domluvte si předem pravidla, ať nevzniknou nějaké dohady. Je jasné, že jeden z vás musí z města vyjít jako první, ten druhý zapne nepřátelství a přiběhne k prvnímu. Jste-li tedy ten druhý vy, nechte soupeře odběhnout dostatečně daleko, jednak, abyste ho nepřekvapili, ale také aby nepřekvapil on vás. No a pak už se můžete řezat...

Před duelem si můžete přehodit některé věci, především Charmy, abyste navýšili potřebné vlastnosti. Je to především Life, který se vždycky hodí. Proti kouzelným postavám se samozřejmě vyplatí vysoké Resistances, pokud možno i Absorbs, bitku s bojovými postavami výrazně ulehčí předměty s atributem Damage Reduced by x%. To vám ale samo o sobě výhru asi nevyhraje, že. Velmi důležité je použít ve správnou chvíli ten správný skill a využít na plno jejich sílu a naopak potlačit klady. Ne vždy to, co na všechny potvory funguje výborně, bude fungovat dobře i na hráče a naopak. Chce to trochu cviku a zkušeností, každopádně se určitě vyplatí prostudovat si sekci Skills. Obecně je dobrý útok buď takový, který rychle bere velký počet Life, anebo nějaký, jež omezuje či zpomaluje nepřítele (např. Stun nebo Cold). Samozřejmě hodně záleží na postavě, proti níž bojujete, protože se efektivnost skillů často od postavy k postavě liší. Podle typu nepřátelské postavy můžete také lehce určit, co vás asi může čekat, a tomu uzpůsobit svoji strategii.

Asi se teď ptáte, jaká postava je na duely nejsilnější. Je to hodně težké určit, záleží na vybavení, skillech a také na protivníkovi, ovšem obecně je známo, že velmi nebezpečné jsou Bow amazonky, dávající poměrně velký Damage z dostatečného odstupu. Následují další, např. barbar, Werewolf druid, dobře vytrénovaná kouzelnice ap. S dobrou strategií a trochou štěstí máte ale vždycky alespoň nějakou šanci vyhrát, tak se snažte!

Typy soubojů

  • Capture the Waypoint, hráči vyběhnou z města a běží k nejbližšímu waypointu, jímž se odteleportují do města. Tam může stát hráč, který určí, kdo byl první.
  • Pěstní souboj, bitka beze zbraní, ovšem s kouzly posilujícími Melee Damage. Zajímavý hlavně mezi barbarem a kouzelnicí s Enchantem.
  • Lov, jeden hráč se stane loveným a ostatní jsou lovci.
  • Souboj se společníkem, jeden hráč na vysokém levelu vykouzlí pomocníka (Valkyrie, Shadow ap.) a ten druhý si to s ním rozdá.
  • Duely, no a pak zde je mnoho variací na klasický duel.